رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی گفت: از سال تاسیس دانشگاه علمی - کاربردی استان آذربایجان غربی تا به امروز بیش از 45 هزار دانشجو فارغ التحصیل شده اند.
کد خبر: ۷۷۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 17 August 2019

بیش از 45 هزار فارغ التحصیل از دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسولی صدقیانی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۲۶ مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خبرنگاران، به‌صورت مجاهدانه و صادقانه در تولید محتوا و آگاهی‌بخشی جامعه نقش بارزی ایفا می‌کنند و خبرنگاری یکی از مقدس‌ترین شغل بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ امنیت و آرامش و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در آستانه تحول و ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی در کشور قرار داشته و در مسیر ارتقا گام برداشته است و سعی در نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه ایران اسلامی دارد.

صدقیانی افزود: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بزرگ‌ترین و مهمترین نظام مهارتی در کشور بوده و پا فراتر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم گذاشته و به‌عنوان دانشگاه کارآفرین شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: مراکز رشد و نوآوری را در ارومیه و سلماس تاسیس نموده‌ایم و مراکز آموزشی نیز در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی به ماموریت خود و اخذ دانشجو می‌پردازند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: یکی از که اهدافی که همواره در دانشگاه جامع علمی - کاربردی دنبال می‌شده، تکمیل خلا بین آموزش و اشتغال بوده که متاسفانه فاصله بین فارغ‌التحصیلی و اشتغال طول می‌کشد، اما در دانشگاه جامع علمی - کاربردی ما به‌دنبال رفع نیاز شغلی جامعه هستیم و این دانشگاه نقش موثری در توسعه و اشتغال در سطح کشور داشته است.

وی بیان کرد: در کشور ما توجه به آموزش‌های مهارتی در برنامه‌های توسعه دیده شده و براساس این برنامه دولت موظف است سهم آموزش‌های مهارتی را تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد کل دانشجویان برساند و اکنون که یک و نیم سال به پایان برنامه ششم توسعه باقی مانده، این آمار کمتر از ۱۲ درصد بوده و نیاز است تدابیری اتخاذ شود تا بتوانیم به ۳۰ درصد دست یابیم و لازم است دولت و مجلس در جهت تشویق دانش‌آموزان به آموزش‌های مهارتی از طریق پرداخت شهریه دانشجویان گام بردارند.

صدقیانی گفت: درحال‌ حاضر ۱۴ مرکز فعال آموزشی در استان داریم و از بدو تاسیس از سال ۷۴، بیش از ۴۵ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و کانون‌های عفاف و حجاب و قرآن و عترت و ۳۰ انجمن علمی - دانشجویی نیز در این دانشگاه فعالیت دارند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار