سید مهدی قریشی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: زندگی در کشور شیعی افتخار بزرگی است و بر همین اساس باید نسبت به گرامیداشت عید بزرگ شیعیان در جامعه اهتمام جدی شود.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 16 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه جنایات آمریکا را نباید از یاد برد و فراموش کرد، اظهار کرد: کودتای ۲۸ مرداد ماه و برکناری مصدق نشان می‌دهد آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در طول تاریخ همیشه با مردم ایران دشمنی کرده و نکته مهم این داستان این است که استعمارگران همیشه در تلاش هستند تا انقلاب‌ها و جنبش‌های مردمی را از مسیر اصلی خود خارج کرده و مانع پیروزی این جنبش‌ها شوند.

وی با تاکید بر لزوم عبرت گرفتن از تاریخ و بیان شرح مختصری از ماجرای کودتای ۲۸ مرداد و برکناری مصدق عنوان کرد: مصدق در ابتدا که با آیت‌آلله کاشانی برای ملی کردن نفت تلاش می‌کرد با فتنه‌های آمریکا و انگلیس مسیرش را از وی جدا و با این کار زمینه راه‌اندازی کودتا را فراهم کرد تا در نهایت در ۲۸ مرداد ماه کودتا عملیاتی و منجر به برکنار مصدق شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به کشور پس از جنگ تحمیلی افزود: خداوند به واسطه مقاومت و ایستادگی آزادگان در زندان‌های رژیم بعث عراق رحمت و لطف خود را شامل حال همه مردم ایران کرد که برای این منظور باید قدردان این اسرا بود.

وی با بیان اینکه ۳۰ مرداد ماه روز جهانی مسجد است، ادامه داد، اگر در خطبه‌های نماز جمعه به حوادث و رویدادهای مهم تقویم اشاره می‌شود به دلیل اهمیت این رویدادها بوده که باید یادآوری شده و از یادها نرود.

قریشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با گروه‌های جهاد تصریح کرد: انجام اعمال الهی از جمله نماز جماعت و اعمال مستحبی در این گروه‌ها نباید فراموش شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: مردم باید توجه داشته باشند که افراد لایق و خدمت‌گذاری را انتخاب کرده و این افراد نسبت به دین و جمهوری اسلامی متعهد بوده و از نیازمندان و مظلومان حمایت و دفاع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار