مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در خوی گفت : ️ بیش از 83 درصد مردم واجد شرایط شهرستان خوی جهت دریافت کارت ملی ثبت نام کردند .
کد خبر: ۷۷۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 15 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی: جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان خوی با حضور فرماندار، مدیر کل ثبت احوال استان و مدیران دستگاه های ذیربط شهرستانی در محل سالن جلسه فرمانداری برگزار گردید.

محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال استان در این جلسه گفت : با توجه ابلاغ سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و در راستای اجرای آن، شورای راهبردی جمعیت استان تشکیل شده است و در این شورا آمار و اطلاعات مربوط به جمعیت استان مورد بررسی قرار می گیرد.

️وی افزود : استان آذربایجان غربی در ثبت نام کارت هوشمند ملی با ۹۰ درصد پوشش جمعیتی رتبه نخست کشوری را دارد و در شهرستان خوی نیز از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند تا بحال، تعداد ۲۲۹۱۴۰ نفر ثبت نام کرده اند که این تعداد ۸۳/۵ درصد افراد واجد شرایط ثبت نام را نشان می دهد.
️حیرت انگیز در خصوص اهمیت کارت ملی هوشمند تصریح کرد : تمام خدمات در ارگان های مختلف توسط کارت های ملی هوشمند انجام می گیرد و با اتمام اعتبار کارت های ملی قدیمی در پایان سال ۹۷ ، هم اکنون تمامی بانک ها موظف هستند خدمات خود را با کارت های ملی هوشمند ارائه دهند .

مدیر کل ثبت احوال استان در ادامه با اشاره به آمار ولادت و فوت در مقایسه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اظهار داشت : طبق آمار ثبت شده در ثبت احوال استان میزان ۶/۸ درصد کاهش ولادت و ۱/۴ درصد افزایش فوت در استان داشتیم و در شهرستان خوی نیز به میزان ۱/۹ درصد کاهش ولادت و ۳/۳ درصد افزایش فوت داشتیم.

سید محمد ️عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با اشاره به خدمات ارزنده ثبت احوال به مردم اظهار داشت : پیشرفت های قابل توجهی در عرصه ثبت وقایع حیاتی و اطلاعات جمعیتی کشور رخ داده است و سازمان ثبت احوال با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز اقدام به ثبت تمامی اطلاعات لازم می کند.

️عابدی اضافه نمود : این اطلاعات بعنوان یک پایگاه آماری مطمئن در بسیاری از ارگان ها و سازمان های دولتی کاربرد اساسی دارد و اطلاعات جمعیت کشور را با اطمینان و صحت کامل جهت ارائه خدمات در اختیار مردم و نهادهای دولتی و سایر دستگاه های خدمات رسان قرار می دهد.

️فرماندار خوی در ادامه گفت: کارت ملی هوشمند نمونه بارز استفاده از تکنولوژی در این سازمان است و هم اکنون خدمات دستگاه های دولتی و سایر ارگان ها وابسته به کارت ملی هوشمند است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار