معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: دو پرونده میراث طبیعی استان برای ثبت در فهرست ملی ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 10 August 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسین سپهرفر با اشاره به اینکه اولین همایش میراث طبیعی کشور در 24و 25 مرداد ماه سال جاری در استان گیلان برگزار می شود افزود: دو پرونده از آذربایجان غربی جهت بررسی و کسب مجوز ثبت ملی ارائه می شود.
 
وی افزود: پرونده های پیشنهادی مربوط به 2 اثر طبیعی چشمه آب معدنی و چند اصله درخت توت با قدمت چند صد ساله و دارای کارکرد اعتقادی می باشد.
 
معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی با تشریح اینکه چشمه آب معدنی با نام چشمه طبیعی «دَوه اوچان» در روستای حیدر باغی و در 78 کیلومتری شمال شرقی میاندوآب واقع شده است افزود: آب جوشان رنگی این چشمه خواص درمانی داشته و برای امراض پوستی مفید است. 
 
سپهرفر گفت: از جمله میراث طبیعی دیگری که به ثبت میراث طبیعی کشور خواهند رسید درختان توت چندین صد ساله می باشند که این درختان در روستای توت آغاج شهرستان مهاباد و در بخش مرکزی واقع شده اند.
 
وی افزود: این درختان برای اهالی روستا و ساکنین اطراف جنبه اعتقادی و معنوی دارد به گونه ای که اعتقاد دارند با زدن میخ به تنه درخت کودکانشان شفا پیدا می کنند.
 
معاون میراث فرهنگی استان در پایان یادآور شد: تاقبل از این اقدام  9 اثر طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور در استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده و شماره ثبت دریافت کرده اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار