نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم‌توجه به رعایت اخلاقیات و تعهد در انتشار اخبار تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 09 August 2019

 

به گزارش تابناک آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عصر دیروز، ۱۷ مردادماه، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار کرد: ما به تنهایی توانایی نداریم تا تمامی مطالب دیدنی را دیده و شنیدنی‌ها را بشنویم و به‌گونه‌ای آفریده شده‌ایم که از دیده‌ها و شنیده‌های دیگران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بحث خبر در همه شئون زندگی انسان ساری و جاری بوده و اهمیت خبرنگار نیز کاملا مشخص است و باید در کنار اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی، به موضوع آسیب‌های خبر نیز دقت شود.

قریشی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه نباید با ظن و گمان اخبار را منتشر کنند، چراکه این موضوع موجب بدگمانی و ایجاد حس بد در میان مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: انتشار برخی اخبار با نداشتن هیچ اطلاعی و نیز با حدس و گمان خبرنگار، موجب تشنج در فضای جامعه می‌شود، بنابراین نباید چنین موضوعاتی در جامعه رواج پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید به این موضوع دقت شود که حق دانستن تمام اخبار و موضوعات خصوصی افراد را چه کسی به عموم داده است و خبرنگاران به این موارد باید دقت کنند.

وی یادآور شد: پیگیری موضوعاتی نظیر پویش «فرزندت کجاست؟» موجب برملا شدن پشت پرده زندگی افراد می‌شود و نباید چنین مواردی در جامعه باب شود.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار