مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با تاکید بر تحقق شعار ایران هوشمند گفت: 50 درصد از اطلاعات جغرافیایی روستا‌های استان پایش و در سامانه دی آر ثبت شده‌اند.
کد خبر: ۷۷۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 08 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قاسم جلیلی‌نژاد  با اشاره به اهداف تحقق شعار ایران هوشمند و تاکید بر آن اظهار کرد: در توسعه فناوری اطلاعات همه‌ کشور باید دسترسی همگانی داشته باشند و وضعیتی که شهر‌ها دارند باید روستا‌ها هم سهیم باشند زیرا در آینده نه چندان دور اقتصاد دیجیتالی توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون 131 روستا در سطح شهرستان سردشت از اینترنت پر سرعت و ثابت بهره‌مند هستند، افزود: با اعتبار uso، اعتبار وزارت ارتباطات و مخابرات دو سایت در سردشت افتتاح می‌شود که علاوه بر شهر نلاس، 9 روستا نیز ارتقای سایت داده شده و به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد و بیش از 11 هزار نفر بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: سایت‌های جدید دیگری که از سال 97 آغاز و تا کنون ادامه دارد، ایجاد شده و 83 روستای دیگر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در برنامه توسعه ششم پیش بینی شده که 80 درصد چهار خدمت اصلی، کشاورزی، بهداشت، آموزش و مالی در روستا‌ها به صورت آنلاین ارائه شوند.

 جلیلی نژاد اضافه کرد: اگر زیر ساخت‌ها آماده و تجهیزات فراهم شود برای تمامی روستا‌های بالای 20 خانوار به صورت صد در صدی امکان استفاده از شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت‌های روستایی در سطح استان GSM بود و باید برگردانده شوند گفت: برگردان صورت گرفته و گام دوم آن که امروز شاهد آن خواهیم بود بر روی همراه اول منتهی از فناوری 2G استفاده می‌کنند که به تدریج روستا‌های دیگر به 3G و 4G متصل خواهند شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه اطلاعات اینترنت و وضعیت پوشش استان به روز نبود، عنوان کرد: پایش اطلاعات ارتباطات روستایی از یک ماه پیش آغاز شده و در سامانه دی آر که تمامی روستا‌ها و شهر‌ها را نشان می‌دهد، ثبت شده‌اند.

وی اذعان کرد: با کمک شرکت زیر ساخت ارتباطات و مخابرات استان یک تیم تشکیل شده که تمامی روستا‌ها را رصد می‌کنند و اطلاعات جغرافیایی را ثبت و اطلاعات پایش می‌شود.

جلیلی نژاد با بیان اینکه یک کار جهادی در استان انجام می گیرد، خاطر نشان کرد: اطلاعات تمامی روستا‌های بالای 20 خانوار جمع آوری می‌شود و اکنون 50 درصد در کل استان و در شهرستان سردشت 80 درصد انجام شده و این در برنامه‌ریزی‌های آینده برای روستا‌های تحت پوشش و فاقد پوشش کمک بزرگی خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار