رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: این دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی غیرایرانی را اخذ کرده و از مهر ماه امسال اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.
کد خبر: ۷۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 08 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمود پوریوسف  در ارتباط با آخرین وضعیت جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و کسب مجوزهای لازم از سازمان مرکزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی اخذ شده و از این پس دانشجویان غیرایرانی می‌توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به سابقه ویژگی‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی مردم آذربایجان غربی با کشورهای همسایه به‌ویژه اقلیم کردستان عراق افزود: آذربایجان‌غربی به واسطه ‌هم‌مرز بودن با کشورهای همسایه می‌تواند از این فرصت پیش آمده به‌عنوان یک ظرفیت علمی به بهترین صورت استفاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به امکانات این دانشگاه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با برخورداری از امکانات علمی و پژوهشی از قبیل کتابخانه‌های وسیع، سایت کامپیوتری مجهز، فضای ورزشی مناسب، امکانات رفاهی، آزمایشگاه‌های مجهز و مسجد با بهره‌گیری از توان بالای علمی اعضای هیات علمی مجرب، بسترهای لازم برای پذیرش دانشجو از سایر کشورهای همسایه را دارد که با برنامه‌ریزهای صورت گرفته از نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که وزارت علوم کشور عراق هفت واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را در فهرست دانشگاه‌های معتبر خود قرار داد که یکی از آنها دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بود.

پوریوسف تصریح کرد: با توجه به عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با محور ارومیه و کسب مجوزهای لازم، این واحد دانشگاهی می‌تواند از مهر ماه سال جاری در همه رشته‌های موجود در واحد تهران جنوب اقدام به پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه کند.

وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های تحصیلی در واحد ارومیه و فاصله کم از نظر بعد مسافتی یکی از امتیازات بسیار ویژه برای دانشجویان غیرایرانی متقاضی تحصیل در این واحد دانشگاهی به‌ویژه از شهرهای اقلیم کردستان عراق از جمله اربیل، دهوک و سلیمانیه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به این نکته که استفاده از اعضای هیات علمی کردزبان در واحدها و مراکز دانشگاهی این استان به‌عنوان یک ظرفیت و امیتاز ویژه برای متقاضیان به تحصیل از اقلیم کردستان عراق مد نظر خواهد بود، گفت: اعضای هیات علمی کردزبان شاغل در واحدها و مراکز دانشگاهی در استان می‌توانند در راستای پذیرش دانشجویان غیرایرانی به‌ویژه متقاضیان از اقلیم کردستان عراق نقش مؤثری را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: جامعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با حضور در همه نمایشگاه‌های کشور عراق و اقلیم کردستان اقدام به معرفی دستاوردهای علمی و نخبگان کشوری و استانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار