رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: شناساندن شمس تبریزی به دنیا از اهداف اصلی برگزاری جشنواره ملی شمس ومولانا است.
کد خبر: ۷۶۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 04 August 2019


به گزارش تابناک آذربایجان غربی مقدم در نشست خبری به مناسبت برگزازی دومین جشنواره ملی وهمایش علمی بین المللی شمس ومولانا که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزارشد افزود: استفاده از پتانسیل های فرهنگی و شناساندن شمس تبریزی به دنیا از اهداف اصلی برگزاری جشنواره ملی شمس ومولانا است.
مقدم بااشاره به اینکه خوی شمال غربی ترین شهر کشور و دارای ظرفیت و پتانسیل بالقوه است تصریح کرد: رسالت اصلی برگزاری جشنواره های فرهنگی دروهله اول معرفی پتانسیل های خوی از جمله نوابغ علمی ودینی و دروهله دوم توسعه گردشگری و درآمدزایی از صنعت گردشگری است.
وی بااشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید باتوجه به شرایط موجود و نیاز به بازار کار از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری وفرهنگی استان استفاده مناسب و برنامه ریزی شده داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر خوی اظهارکرد: مسئله خواهر خواندگی خوی و وان در وزارت خارجه درحال بررسی است و به زودی خواهرخواندگی این دو شهر مشخص تعیین تکلیف خواهدشد.
وی باتاکید به اینکه در بخش شعر ۵۲۸اثر،دربخش تایپوگرافی ۴۹۰ اثر وموسیقی ۲۶۸ اثر به جشنواره ارسال شده است یادآورشد: رونمایی از ۲آلبوم موسیقی اصیل ایرانی، برگزاری تورهای گردشگری، رونمایی از لباس های اصیل آذربایجانی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ازجمله برنامه های جانبی این جشنواره خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار