امام جمعه خوی گفت : آرامش ، عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است
کد خبر: ۷۶۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 02 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام سید رضی شکوری امام۷ جمعه خوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوای الهی ، با اشاره به روز ازدواج امیر مومنان و حضرت فاطمه زهرا ( س ) گفت : موضوعات مربوط به ازدواج بسیار گسترده است و فرصت های زیادی لازم است این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

شکوری در ادامه گفت :رسولخدا(ص) فرمود :‌ هر کس از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند بد گمان شده است زیرا خداوند مى فرماید: اگر تهیدست باشند، خداوند آنان را از فضل خود، بى نیاز مى کند.و در حدیث دیگر فرمود:زن بگیرید که ازدواج روزی شما را بیشتر می کند. و در حدیث سوم چنین می فرماید:مردان بی همسر خود را زن دهید زیرا خداونداخلاق آنان را نیکو می گرداند و روزی هایشان را زیاد می کند و بر جوانمردی هایشان می افزاید.
خطیب در پایان گفت : نتیجه می گیریم که آرامش ، عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است.

شجاعت انسان را در برابر دشمن و مشکلات شکست ناپذیر می سازد
خطیب جمعه در بخش دوم خطبه اول شجاعت را به عنوان یکی از فضایل اخلاقی برشمرد و اظهار داشت : علمای اخلاق برای شجاعت مراتبی از جمله پیروزی بر دشمن در میدان جنگ ، چیره شدن بر هوای نفس خویش ، غلبه بر مشکلات در فراز و نشیب زندگی دنیا و در نهایت چیرگی بر صفات ناپسند ذکر کرده اند.
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با استناد به روایاتی اظهار داشت : شجاعت انسان را در برابر دشمن و مشکلات شکست ناپذیر می سازد.

ارکان توبه حقیقی از دیدگاه امام جواد(ع)

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای هفته جاری شهادت امام جواد(ع) ،روز ازدواج به مناسبت ازدواج امیرمؤمنان(ع) با حضرت فاطمه(س) در اول ذی الحجه و شهادت مظلومانه زائران بیت الله در سال ۶۶ توسط مزدوران آل سعود را از جمله مناسبتهای مهم هفته برشمرد و در ادامه بعدازعرض تسلیت روز شهادت حضرت امام محمد تقی جواد الائمه به نماز گزاران گفت : دشمنان بدانند اسلام دین رحمت و مهربانی است
خطیب جمعه در بخش دیگر خطبه دوم در پاسخگویی به شبهات دشمنان اسلام و نظام اسلامی اظهار داشت : در طول تاریخ مسیحیان و یهودیان مدام علیه اسلام و مسلمانان انواع توطئه ها را طراحی و عملی ساخته اند و در قرنهای اخیر نوع حاکمان و نویسندگان غربی و اروپایی توهین ها و تهمتهای متعددی را علیه دین اسلام و مسلمانان روا داشته اند.
او در ادامه گفت : پاسخ تمامی این یاوه گوییها آنهااین است که دین اسلام دین رحمت و مهربانی است نه خشونت و علت اصلی تهمت های غربیان این است که اسلام و مسلمانان واقعی در تضاد و تعارض با منافع نامشروع آنان در کشورهای اسلامی هستند.

شکوری در قسمت دیگری از خطبه ها گفت: یکی از موضوعاتی که غربیان برای خشونت طلب بودن اسلام و مسلمانان روی آن بسیار تأکید کرده و شعار می دهند تلفات جنگهای صدر اسلام و عصر حضرت رسول خدا(ص) می باشد
وی دراین زمینه به چند نقطه اشاره کرد،گفت :بر اساس تحقیقات جدی محققان روی منابع متعدد تاریخی تمامی جنگهای پیامبر(ص) دفاعی بوده و او شروع کننده هیچ جنگی نبوده است وهمچنین در میان کشته های دشمن به وسیله مسلمانان هـیچ کودک و زنـی وجـود نـداشته است وتمامی کشته های جنگها در طول سال دوم هجرت الی سال هشتم هجرت در جنگهای بدر،احد،خندق،بنی قریضه،بنی المصطلق، خیبر ،موته،فتح مکه و حنین بوده ومیانگین کل کشته شدگان جنگهای مذکور بر اساس اظهار نظر مورخان ۱۳۰۶ نفر بوده است.

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه به چند نمونه از آمارهای تکان دهنده از جنایات غربیان و اروپاییان در دو جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد،گفت : هر دو جنگ را غربیان به اصطلاح مدافع حقوق بشر راه اندازی کردند.
شکوری اظهار داشت :هر دو جنگ جهانی حدود ۱۱ سال طول کشیدودراین دوجنگ ۸۰ میلیون نفر کشته شدند وحدود ۵۵ میلیون نفر کشته شدگان غیر نظامی بودند
او در ادامه گفت : ۲۲ میلیون نفر در جنگ جهانی اول معلول و ۹ میلیون نفر نیز مفقود شدندودر جنگ جهانی دوم نیز حدود ۵ میلیون نفر اسیر در زندان ها کشته شدند.
وی در پایان اظهار داشت : انسانهای منصف و آزاداندیش دنیا قضاوت بکنند که آیا خشونت طلب اسلام و مسلمانان هستند یا غربیان و اروپاییان به اصطلاح شعا رطرفدار حقوق بشره را می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار