اشپیتیم آرفی مهاجم پیشین قرمز‌های پایتخت گفت: چه چیزی در پرسپولیس کم است؟ من همه چیز را خوب می‌بینم. هیچ دلیلی نیست که پرسپولیس به قهرمانی نرسد.
کد خبر: ۷۶۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 01 August 2019

اشپیتیم آرفی چند ماهی است که در ایران به سر می‌برد و مشغول گشت و گذار است. مهاجم پیشین پرسپولیس، تراکتورتبریز و پیام مشهد که خاطرات زیادی برای هواداران فوتبال در ایران ساخت، با اینکه خانه و خانواده‌اش در آلمان به سر می‌برد، اما هر از گاهی به کشورمان سفر می‌کند تا در کنار دوستان خود باشد. با اشپیتیم چند دقیقه‌ای گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید. با این توضیح که آرفی به راحتی می‌تواند فارسی صحبت کند و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

*آرفی! تهران هستی؟

اشپیتیم آرفی:

بله با دوستانی که دارم، وقت می‌گذرانم. اینجا به من خیلی خوش می‌گذرد.

*در ایران صاحب تجارت یا بیزینس هستی؟

اشپیتیم آرفی:

نه، فقط ایران را خیلی دوست دارم و نمی‌توانم مدت زیادی از کشورتان دور باشم. در ایران همه چیز عالی به نظر می‌رسد به همین دلیل هر وقت به آلمان می‌روم، دلم تنگ می‌شود و می‌خواهم خیلی زود به ایران برگردم.

*قرار بود چند کار سینمایی و تلویزیونی هم داشته باشی؛ آن‌ها را ادامه می‌دهی؟

اشپیتیم آرفی:

سینما که نه، اما در یکی، دو سریال تلویزیونی بازی کردم. قرار است یک کار مشترک با تلویزیون ایران داشته باشیم که وقتی قطعی شد، خودم خبرش را به شما می‌دهم. می‌خواستم هفته آینده به دفتر خبرورزشی بیایم، اما برای انجام کاری، مجبورم به آلمان بروم. به همین خاطر وقتی دوباره به تهران برگردم،  می‌آیم و ماجرای کار تلویزیونی را می‌گویم. شاید این‌طور باشد که مرا به زودی در تلویزیون ایران ببینید!

*اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

اشپیتیم آرفی:

بله. من یک پرسپولیسی هستم و باید همیشه اخبار را پیگیری کنم. البته نمی‌توانم در مورد جزئیات صحبت کنم، چون داخل تیم نیستم ولی در مورد سایر مسائل، کاملاً آگاهی دارم.

*چرا نمی‌توانی از جزئیات بگویی؛ مگر رفیق صمیمی‌ات یعنی محسن خلیلی در پرسپولیس، مدیر تیم نیست؟

اشپیتیم آرفی:

او پست مهمی دارد و ما تقریباً هر هفته با یکدیگر قرار می‌گذاریم، اما با محسن هیچ صحبتی در مورد خبر‌های داخل پرسپولیس نداریم. در آلمان، مردم هرگز در مورد جزئیات و اخبار شغل و حرفه شما نمی‌پرسند و من هم با همین فرهنگ در ایران حاضر هستم. محسن هم چیزی نمی‌گوید.

*فکر می‌کنی پرسپولیس در فصل جدید بتواند کار بزرگی انجام دهد؟

اشپیتیم آرفی:

صددرصد؛ چراکه نه؟ چه چیزی در پرسپولیس کم است؟ من همه چیز را خوب می‌بینم. هیچ دلیلی نیست که پرسپولیس به قهرمانی نرسد.

*یعنی کالدرون آن مربی‌ای است که قهرمانی بعدی پرسپولیس را به دست بیاورد؟

اشپیتیم آرفی:

شکی ندارم. البته کالدرون را نمی‌شناسم و قبل از اینکه به ایران بیاید نیز شناختی از او نداشتم، اما حالا می‌بینم که همراه با بازیکنان تمرین می‌کند و روحیه و انگیزه‌های بالایی در مصاحبه‌هایش دارد. این مسائل به من می‌گوید پرسپولیس دوباره قهرمان خواهد شد.

*ولی سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و چند تیم دیگر هم شرایط خوبی دارند. این موضوع کار را برای کالدرون سخت نمی‌کند؟

اشپیتیم آرفی:

فصل قبل و سال‌های پیش نیز همه این تیم‌ها در بهترین شرایط خود بودند، اما هیچ کدام نتوانستند مثل پرسپولیس موفق باشند و سه قهرمانی بیاورند. اینکه تیم‌های دیگر چقدر قدرتمند هستند مهم نیست، قدرت پرسپولیس اهمیت دارد.

*بعد از کنار رفتن برانکو، پرسپولیس ضعیف نشد؟

اشپیتیم آرفی:

نه من این‌طور فکر نمی‌کنم. پرسپولیس تیم بزرگی است و برانکو هم مربی بزرگی بود، اما به جای او، یک مربی در سطح برانکو به پرسپولیس آمد و بعید می‌دانم این تیم ضعیف شده باشد. باید بگوییم پرسپولیس با شرایط بهتری به لیگ برمی‌گردد، چون خرید‌های خوبی داشت و قوی‌تر هم شد.

*پس به شکاف و حواشی که برای پرسپولیس اتفاق افتاده، اعتقادی نداری؟

اشپیتیم آرفی:

همان‌طور که گفتم از جزئیات خبر ندارم. همه بازیکنان فصل قبل در تیم هستند و چند بازیکن جدید هم به تیم آمده‌اند. کالدرون هم تجربه بالایی دارد و برای ناکامی به پرسپولیس نیامده است. شاید در نظر‌ها و ایده‌ها، اختلافاتی به وجود بیاید، اما باید بدانیم هر تیمی می‌خواهد موفقیت‌هایش را ادامه بدهد، نیاز به رعایت یک قانون دارد؛ نباید قلب و مغز پرسپولیسی‌ها از یکدیگر فاصله بگیرد.

منبع:پارس فوتبال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار