نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: انس با قرآن موجب کیاست و وسعت ذهنی در انسان می‌شود و تدبر در قرآن می‌تواند قلب انسان را منقلب کرده و در زندگی او تأثیرات شگرفی برجای بگذارد.
کد خبر: ۷۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 31 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، ۹ مردادماه، در مراسم افتتاحیه مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که در محل سالن ولایت دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی و مدیریت ما باید قرآنی بوده و قرآن، محور تمامی زوایای زندگی قرار بگیرد و در ذهن و فکر همگان جاری شود.

وی ادامه داد: هدف خداوند از آفرینش انسان این بوده که انسان را نورانیت و تعالی بخشد و تمامی انسان‌ها را از ظلمات نجات داده و به نور و روشنایی وارد کند و خداوند برای این هدف، قرآن کریم را نازل کرد و قرآن کتابی است که بر پیامبر نازل شد تا مردم را از ظلمت‌ها خارج کرده و به نور وارد کند و برهمین‌اساس خداوند سبحان، قرآن را نور معرفی می کند و می‌گوید از نوری تبعیت کنید که همراه پیامبر نازل شده است.

قریشی افزود: نورانیت قرآن باید در دنیا کسب شود تا در روز قیامت دنیای تاریک ما را روشن کند و هرچقدر ما با قرآن انس بگیریم و آن را بخوانیم و در جامعه مطرح شود، به‌همان میزان نورانیت در جامعه و دل ما ایجاد خواهد شد و سعادت جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به مسابقات قرآن، تصریح کرد: پیامبر(ص) نیز اینگونه بودند و زمانی که می‌خواستند کسی را به‌عنوان مدیر و مسئول منصوب کنند، میزان درک و فهم او را از قرآن می‌سنجیدند.

وی با بیان اینکه کل زندگی انسان باید با قرآن عجین شود، افزود: درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است و پیامبر و اهل بیت(ع) به قرآن و خواندن و تدبر در آن بسیار تأکید کردند.

قریشی تأکید کرد: قرآن باید محور و اساس تمامی فعالیت‌های جامعه قرار گیرد و توصیه من این است که هرچقدر می‌توانید قرآن خوانده و به‌خصوص در آن تدبر کنید، چراکه تدبر در قرآن، زندگی انسان را متحول می‌کند.

وی بیان کرد: انس با قرآن موجب کیاست و وسعت ذهنی در انسان می‌شود و تدبر در قرآن می‌تواند قلب انسان را منقلب کرده و در زندگی او تأثیرات شگرفی برجای بگذارد.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار