نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه شعر در اسلام از جایگاه والایی برخوردار و مورد تاکید نبی مکرم اسلام بوده است، گفت: شعرا همواره مورد احترام ائمه اطهار (ع) بوده‌اند که ما نیز باید از آن بزرگواران در این خصوص الگو بگیریم.
کد خبر: ۷۶۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 30 July 2019

سید مهدی قریشی:شعرا همواره مورد احترام ائمه اطهار (ع) بوده‌اند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب « وقت سلام»  وحید طلعت از شاعران آذربایجان غربی با بیان اینکه بسیاری از شاعران از دست اهل بیت (ع) صله دریافت می کردند، افزود:  همچنین بسیاری از احکام دینی با زبان شعر در جامعه ترویج یافته است.

وی با اشاره به جایگاه شعرا در اشاعه موضوع مهم غدیر اظهار داشت: پس از اینکه پیامبر اسلام در غدیرخم،  حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند، این امر توسط شعرا با زبان شعر مطرح شد.

سید مهدی قریشی:شعرا همواره مورد احترام ائمه اطهار (ع) بوده‌اند
وی بیان کرد:  در بین رهبران دنیا نیز مقام معظم رهبری به شعر و شعرا احترام بسیاری قائل شده و برای شنیدن شعر آنان همواره جلساتی را برگزار می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد که موضوع شعر در استان ما رشد یافته و همچنین  خانه ادبیات نیز که قول شورای شهر است، راه اندازی شود.

سید مهدی قریشی:شعرا همواره مورد احترام ائمه اطهار (ع) بوده‌اند
حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: در کتاب «وقت سلام» اخلاق و عقاید و همچنین امامت و ولایت به خوبی مطرح شده است.

دراین مراسم کتاب «وقت سلام» اثر وحید طلعت از شاعران پرآوازه استان توسط نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسوولان استانی رونمایی شد.

این کتاب که چهارمین مجموعه نگاشته شده توسط وحید طلعت به شمار می رود، مجموعه شعرهای آیینی در مورد اهل بیت (ع) است.
سید مهدی قریشی:شعرا همواره مورد احترام ائمه اطهار (ع) بوده‌اند

وحید طلعت متولد ۱۳۶۰ بوده و در کارنامه ادبی خود آثاری چون «بعد از هزار سال»، «آب، باغ، آتش، وطن» و  «به لهجه سردار» دارد.

همچنین این شاعر خوش ذوق شاهین دژی،  جوایزی چون جایزه شعر جوان کشور در سال ۸۶ و ۸۷، جایزه قیصر امین پور در سال ۸۸ و جایزه کتاب سال شعر انقلاب در سال ۹۳ را کسب کرده است

همچنین در عرصه بین المللی نیز جایزه شعر مقاومت اسلامی (لبنان – سوریه)، جایزه کشتی آزادی یا ماوی مرمره (ترکیه) درسال ۱۳۹۰  و جایزه شعر بین المللی سیمرغ افغانستان در سال ۱۳۹۲ توسط این شاعر دریافت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار