معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: 9 هزار و 338 تن دانه روغنی کلزا از ابتدای فصل برداشت این محصول در استان از زارعین خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از 15 درصد رشد برخوردار است.
کد خبر: ۷۶۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 27 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر کرامتی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در شرایط مطلوب در حدود 13 تا 14 هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان‌غربی از پنج هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: همچنین 9 هزار و 338 تن دانه روغنی کلزا از ابتدای فصل برداشت این محصول در استان از زارعین خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از 15 درصد رشد برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 34 هزار و 398 ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: تاکنون 62 درصد بهای کلزای خریداری شده معادل 20 میلیارد تومان به حساب زارعین واریز شده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد 10 مرکز خرید دولتی جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزای استان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون مراکز خرید مستقر در شهرستان‌های پلدشت، نقده، بوکان، میاندوآب و پیرانشهر بیشترین میزان دانه روغنی را از زارعین استان خریداری کرده‌اند و عملیات خرید همچنان تا 10 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کرامتی یاد آور شد: آذربایجان‌غربی در حال حاضراز نظر خرید دانه روغنی کلزا در رتبه هشتم کشوری قرار دارد که محصول خریداری شده به مقصد کارخانه روغن‌کشی استان اصفهان حمل می‌شود.

وی گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریزکارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعین قرار داده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار