رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از 22 هزار تن زردآلو از باغ های استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 27 July 2019

پیش‌بینی برداشت بیش از 22 هزار تن زردآلو از باغ های آذربایجان غربی / افزایش 62 درصدی تولید این محصول در استان
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی در گفتگو با تابناک بیان‌کرد: سطح باغ های بارور زردآلو در استان به وسعت سه هزار و 669 هکتاراست که امسال پیش بینی‌ها بیانگر افزایش 62 درصدی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ارومیه با بیش از 2 هزار هکتار باغ زردآلو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  16 هزار و 665 تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

وی گفت: 70 درصد از محصول تولید شده به صورت تازه‌خوری مصرف شده و 30 درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

جلیلی بیان کرد: ارقام عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه و سفید مشهد جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری 3 تا 4 هزار تن زردآلو به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استانهای کشور و کشورهای همسایه صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار