معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان در سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) عضو شدند.
کد خبر: ۷۶۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 23 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مرتضی حاتمی افزود: سامانه سجام با هدف ساماندهی و آموزش افراد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه از سال ۱۳۹۷ در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان زمینه‌های وقوع جرم را با همراهی و همکاری عموم مردم در جامعه شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه سامانه سجام آماده همکاری بیشتر و همه جانبه با مردم است، ادامه داد: تخلفات ثبت شده در این سامانه بیشتر در خصوص منابع طبیعی بوده که توسط علاقه مندان و فعالان محیط زیست صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افرادی که اسنادی در خصوص فسادهای اداری یا هرگونه مساله منجر به فساد در جامعه دارند، در سامانه سجام بارگذاری کنند تا این امور در اسرع وقت توسط دستگاه قضایی پیگیری شود.

حاتمی گفت: منابع طبیعی و زیست محیطی، مسائل اقتصادی، مواد مخدر، فضای مجازی، مشروبات الکلی، احقاق حقوق عامه، فساد اداری - مالی، آسیب‌های حوزه کارگری و مسائلی انتخاباتی بخش‌های مودر توجه سامانه سجام است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵ مورد گزارش زیست محیطی و منابع طبیعی در این سامانه ثبت شده که ۱۰ مورد توسط مراجع و با هماهنگی دادستان‌های شهرستان‌های استان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: گزارش‌های مردمی در این سامانه در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت شده و به دست مسوولان اجرایی و قضایی می‌رسد.

سامانه سجام قوه قضائیه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است؛ برای فعالیت در این سامانه باید ابتدا به عضویت آن درآمد و پس از طی مراحل گزینش و ساماندهی هسته‌های مردمی در قالب هسته‌های تخصصی و عادی می توان اخبار مربوط به آسیب های اجتماعی را گزارش کرد.

سامانه سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مردمی و هدف از آن نظارت مردم بر کار مردم و مسوولان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار