کتاب های کُردی «فرهنگ لغت حقوقی» و «عملیات انفال کردستان عراق در ترازوی حقوق بین المللی» اثر کامبیز ابراهیم زاده نویسنده مهابادی با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان به کتاب در تالار وحدت شهرداری مهاباد رونمایی شد.
کد خبر: ۷۶۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 23 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم رونمایی این ۲ جلد کتاب  اظهار داشت: کتاب «فرهنگ لغت حقوقی» از یکهزار و ۴۴ صفحه تشکیل و بیش از ۲۰ هزار لغت حقوقی انگلیسی به کردی در آن وجود دارد.

سیامند جوانبخت ادامه داد: همچنین کتاب «عملیات انفال کردستان عراق در ترازوی حقوق بین المللی» که توسط شایان سید احمدی نگاشته شده بود، در ۳۲۳ صفحه به زبان کردی برگردانده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ سال زمان برای تالیف این کتاب‌ها صرف شده است، اضافه کرد: شمارگان چاپ اول این کتاب‌ها هر کدام یکهزار جلد بوده و توسط انتشارات زانکو بوکان منتشر شده است.

جوانبخت گفت: ۲ کتاب دیگر از همین نویسنده خوش ذوق مهابادی در دست چاپ است که به زودی از آنها هم رونمایی خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: از ابتدای امسال ۶ عنوان کتاب در موضوع های مختلف در این شهرستان چاپ و منتشر شده که بیشترین موضوع کتاب های چاپ شده در سال جاری مربوط به حوزه ادبیات و شعر است.

کامبیز ابراهیم زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد دامپروری و ارشد حقوق و دانشجوی دکتری در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند در رشته حقوق بین الملل است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ کتابخانه با ۳۵ هزار عنوان کتاب است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار