معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در بهار امسال ۳۱ هزار و ۳۳۴ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرمجاز، غیربهداشتی و ناسالم در استان معدوم شد.
کد خبر: ۷۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 23 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول انتظارمهدی  افزود: این اقلام معدوم شده شامل مواد خوراکی، نوشیدنی و مواد غذایی است که در شهرستان های ۱۷ گانه استان توسط کارشناسان شناسایی و کشف شده بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در بهار امسال ۲۷۴ لیتر مواد آرایشی و بهداشتی در آذربایجان غربی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین ۵۶ پرونده در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی و یک پرونده در حوزه مواد آرایشی بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بازرسی های این معاونت در روزهای مختلف از جمله روزهای تعطیل از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و آرایشی بهداشتی انجام می گیرد.

انتظارمهدی با تاکید بر همراهی مردم گفت: ارائه گزارش های مردمی در خصوص بروز تخلف بهداشتی می تواند زمینه کاهش این تخلفات را فراهم کند.

مواد غذایی که تاریخ انقضای آنها به اتمام رسیده و یا بر اثر نگهداری نادرست، وضعیت آنها به حالت غیرقابل مصرف درآمده توسط کارشناسان بهداشتی شناسایی و معدوم می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار