سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در صورت ارسال پروپزال‌های کاربردی در مدیریت شهری توسط دانشجویان به این معاونت، حمایت لازم از پایان‌نامه‌های تایید شده صورت می‌گیرد تا زمینه استفاده از یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه مدیریت شهری فراهم شود.
کد خبر: ۷۶۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 23 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون روز سه شنبه در چهارمین کنفرانس ملی شیمی کاربردی ایران با بیان اینکه دانشگاه ارومیه در عرصه تولید علم کاربردی پیشتاز است، بیان کرد: دانشگاه ها می‌توانند با سوق دادن طرح های پژوهشی به سمت نیازهای جامعه در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب قدم بردارند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ضرورت توجه به ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: در همین راستا دولت تدبیر و امید نیز تمام تلاش خود را برای هدایت و تشویق بخش صنعت برای بهره مندی از توان دانشگاهیان به کار گرفته است، افزود: پژوهشگران شیمی در راستای احیای دریاچه ارومیه و ارائه طرح هایی برای جلوگیری از تبخیر آب این دریاچه وارد عمل شوند.

دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی شیمی کاربردی ایران نیز در این کنفرانس با بیان اینکه این همایش علمی به مدت ۲ روز برپاست، بیان کرد: تاکنون سه دوره از کنفرانس‌های ملی شیمی کاربردی در دانشگاه‌های تبریز، زنجان و همدان بوده و دوره چهارم این کنفرانس نیز به میزبانی دانشگاه ارومیه در حال برگزاری است.

حبیب مهری‌زاده با بیان اینکه برنامه ریزی‌های اولیه برای برگزاری چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی از اوایل تابستان سال گذشته (۱۳۹۷) با تعیین دبیران علمی و اجرایی توسط معاونت پژوهش دانشگاه، آغاز شد، اظهار داشت: با برنامه ریزی‌ها و جلسات مداوم کمیته های علمی و اجرایی، اولین فراخوان این کنفرانس به همراه دریافت مقالات کامل دی ماه سال گذشته شروع شد و با در نظر گرفتن زمان‌های تمدید تا ۱۰ خرداد سال جاری دریافت مقالات و داوری ادامه داشت.

وی محورهای اصلی این کنفرانس ملی را پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، تصفیه آب و هوا، راکتورهای شیمیایی، شیمی سبز و محیط زیست، کاتالیزورها، پلیمر، نانو شیمی، الکتروشیمی و خوردگی، حسگرهای شیمیایی، مدلسازی، بهینه سازی و شبیه سازی فرآیندهای شیمیایی، انرژی‌های نو و پیل هایی سوختی، رنگ، رزین و روکش، مطالعات شیمیایی آب دریاچه ارومیه، فرآیندهای جداسازی و خالص‌سازی، شیمی ترکیبات طبیعی، دارویی و معطر، شیمی و فناوری چرم، شیمی صنایع معدنی و غذایی عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه در مدت فراخوان ۴۱۸ مقاله کامل از کل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد، ادامه داد: بر اساس نظر داوران ۳۵۲ مقاله برای ارایه به صورت پوستر و سخنرانی در طول برگزاری کنفرانس انتخاب شد.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری کنفرانس مقالات انتخاب شده توسط داوران برای چاپ در پنج مجله علمی پژوهشی مرتبط با حوزه شیمی کاربردی ارسال خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی شیمی کاربردی ایران بیان کرد: از اهم برنامه های در نظر گرفته شده در طول برگزاری کنفرانس می‌توان به سخنرانی‌های کلیدی، سخنرانی‌های تخصصی، ارائه پوستر، برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی، تقدیر از استاد برجسته شیمی کاربردی ایران و استاد پیشکسوت شیمی کاربردی اشاره کرد.

این کنفرانس ملی در پردیس شهر دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

انجمن شیمی ایران بیش از پنج هزار نفر عضو دارد و دارای ۱۵ کمیته علمی تخصصی است.

در این کنفرانس ملی از دکتر عبدالرضا پیشتاز استاد تمام دانشگاه تبریز به عنوان شیمی دان برگزیده تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار