چند وقتی است، برخی اصلاح‌طلبان سخن از شرکت نکردن در انتخابات به میان می‌آورند و برخی هم شرط و شروطی برای شرکت مطرح می‌کنند؛ البته جناح اصولگرا نیز بی میل برای شرکت نکردن این جبهه در انتخابات آتی نیست و شرکت نکردن آن‌ها را به معنی برنده شدن خود می‌دانند.
کد خبر: ۷۶۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 22 July 2019

چند وقتی است، برخی اصلاح‌طلبان سخن از شرکت نکردن در انتخابات به میان می‌آورند و برخی هم شرط و شروطی برای شرکت مطرح می‌کنند؛ البته جناح اصولگرا نیز بی میل برای شرکت نکردن این جبهه در انتخابات آتی نیست و شرکت نکردن آن‌ها را به معنی برنده شدن خود می‌دانند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در این بین، سخنان چند روز پیش رئیس دولت اصلاحات، آب پاکی را روی دست کسانی که صحبت از تحریم می‌کردند، ریخت و با اعلام اینکه چیزی به نام تحریم نخواهیم داشت، نقشه راه را برای افراد این جبهه روشن کرد.

با این حال، برخی از مردم و سران اصلاحات بر این باورند که اتفاق موجود در مجلس و عملکرد ضعیف فراکسیون امید و بخصوص رئیس این فراکسیون، امید به پیروزی در انتخابات آتی را بسیار ضعیف کرده و احتمال رأی آوری کاندیدا‌های این لیست در دور بعد را بسیار کاهش داشته است.

ابوالقاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با تابناک، با بیان اینکه عارف در مجلس منفعل عمل نکرده است، اظهار داشت: همین که عارف در آن مدت توانسته فراکسیون را جمع کند و بسیاری از اوضاع را سروسامان دهد، خوب عمل کرده است؛ البته جامعه هدف، زیاد با این موضوع موافق نیست؛ بنابراین، عارف باید در مقابل مردمی که به او رأی داده اند پاسخگو باشد، ولی او کمی خویشتن‌داری می‌کند و نمی خواهد در این زمینه‌ها وارد شود. با این حال اصلاح‌طلبان عملکردی بهتر از اصولگرایان داشته و جبهه منسجم تری نیز نسبت به جناح مخالف خود دارند.

وی گفت: در جناح اصولگرایان وضعیت بسیار ناگوار است، ولی این طرف در حال رسیدن به جمع بندی است و صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات نیز معیار‌ها را تعیین کرده است. همچنین این صحبت‌ها نشان داد، تحریمی وجود نخواهد داشت؛ البته شاید شرط و شروطی باشد، ولی خبری از تحریم نخواهد بود؛ بنابراین، اصلاح طلبان باید موضوع تحریم را کنار بگذارند و زمزمه‌هایی هم که درباره قهر از صندوق و نرفتن به رأی گیری و مواردی از این دست هست، باید از سیاست‌ها و سیاست ورزی‌های جبهه اصلاحات حذف شود.

وی در پاسخ به این که فراکسیون امید و عملکرد این فراکسیون، باعث سرخوردگی رأی دهنده‌ها شده و عملکرد رئیس فراکسیون نیز این موضوع را تشدید کرده است، گفت: به نظر من، جمع ما فراکسیون امید با همدیگر کوتاهی داشته اند، ضمن اینکه اعتقاد من این است که باید عملکرد‌های مثبت هم دیده شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از خود بدنه اصلاحات در حال تضعیف عملکرد فراکسیون هستند. آقایی که در حذف فلانی نشسته و ادعا دارد که فراکسیون هیچ کاری انجام نداده است، کمکی به ما نمی‌کند. این فراکسیون چه کاری می توانست انجام دهد که نکرده؟ رئیس جمهور و برخی مسئولان و شعار همه این بود که حصر باید برداشته شود. وقتی آن‌ها نمی‌توانند انجام دهند، فراکسیون نمی‌تواند نقشی داشته باشد.

وی گفت: کدام کار خاص را می‌خواستیم انجام دهیم که نکردیم؟ البته گاهی هم اتفاقاتی افتاده و ما نتوانستیم کاری انجام دهیم؛ آن هم به دلیل برخی ملاحظات و گیر‌هایی بوده که بچه‌های فراکسیون امید داشتند. به هر حال، این‌ها گیر تأیید صلاحیت، یا گیر شورای نگهبان و هزار ملاحظه دیگر دارند. برخی‌ هنوز می‌خواهند در سپهر سیاسی کشور باشند و همه نمی‌خواهند از رده خارج شوند. عده زیادی از این‌ها هنوز جوان هستند و دنبال کارند و می‌خواهند نقش بیشتری داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: به نظر من کسانی که نماینده‌ها را به مجلس فرستادند، باید تا کنون ده بار از این نماینده‌ها می‌خواستند و به آن‌ها می‌گفتند در مجلس چکار می کنند. این‌ها که نماینده‌ها را در لیست گذاشتند، کدام جلسه را با این‌ها گذاشتند. همین شکوری راد، یکی از نماینده‌های تهران را صدا زد و گفت: مسأله یا طرحی را در مجلس پیگیری کنند، اگر هم جلسه‌ای بوده، خود نماینده‌ها با افراد جلسه گذاشته اند.

وی در پایان یادآور شد: کسانی که افراد را در لیست تأیید کردند، حتی خود خاتمی باید به عنوان لیدر یا شورای سیاست گذاری، نقشه راه می‌داد. بسیاری از این نماینده‌ها، جدید و ۷۰ درصد آن‌ها سال اولی بودند؛ بنابراین، باید تبیین می‌کردند که نفراتشان در مجلس باید چه کاری انجام دهند. الان طلبکار شدن فایده‌ای ندارد و به جز ایجاد تفرقه و شکاف، هیچ تأثیری نخواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار