مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از زمان اجرای طرح کارورزی در سطح استان تاکنون سه هزار و ۶۷۷ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 20 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا نقی‌زاده  با بیان اینکه از زمان اجرای طرح کارورزی در آذربایجان‌غربی تاکنون سه هزار و ۶۷۷ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد با ۷۴۴ نفر قرارداد منعقد شده و آنها در ۶۴۲ واحد پذیرنده سطح استان مشغول اجرای این طرح هستند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح کارورزی افزود: در این طرح هدف افزایش مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب آنها در بازار کار است که این طرح شامل دانشجویان فارغ‌التحصیل از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طرح کارورزی زیرمجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است که این طرح در سال ۹۵ به صورت آزمایشی در هشت استان کشور اجرا شد و در سال ۹۶ در سراسر کشور به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف اجرای این طرح دانش‌آموختگان دانشگاهی گروه سنی ۲۵  تا ۳۵ سال با احتساب دو سال خدمت سربازی است که حداقل دارای مدرک فوق‌دیپلم باشند، عنوان کرد: این افراد با ثبت‌نام در سامانه کارورزی تقاضای خود را مبنی بر شرکت در دوره کارورزی اعلام می‌کنند.

نقی‌زاده با بیان اینکه این افراد در کارگاه‌های خصوصی و تعاونی که مجوز آموزش مهارت را از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کرده به مدت ۶ ماه مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این افراد در طول دوره از بیمه حوادث برخوردار بوده و در پایان دوره با شرکت در آزمون فنی و حرفه‌ای گواهی‌نامه مهارت کسب می‌کنند.

وی با اشاره به مزایای طرح کارورزی گفت: فرصت انتقال مهارت، تجربه، دانش، قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار فرآیندی دو طرفه بوده که هم فارغ‌التحصیلان و هم واحدهای پذیرنده از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه واحدهایی که تا سه نفر شاغل دارند می‌توانند یک کارورز را جذب کنند، اظهار کرد: در صورت تقاضا برای کارورز بیشتر از یک نفر در واحد پذیرنده به ازای هر سه نفر یک کارورز اضافه می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس افراد متقاضی برای ثبت‌نام در طرح کارورزی می‌توانند به نشانی  http://karvarzi.mcls.gov.ir/  مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار