نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نهادهای متولی بستر استفاده عموم مردم از دریاچه ارومیه را فراهم سازند.
کد خبر: ۷۶۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 19 July 2019


به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه مباحث معاد پرداخت و اظهار کرد: یکی از شاهدان و گواهان انسان در روز قیامت اعضا و جوارحش است که در آیات متعددی از قرآن کریم به شاهد و گواه بودن اعضاء و جوارح انسان در روز قیامت اشاره شده و در آن روز، دست‌ها و پاها بر اعمال انسان شهادت خواهند داد.

وی افزود: آگاه باشید هر آنچه در آسمان‌ها و زمین است، در قبضه قدرت خدا است و هر آنچه در آسمان‌ها و زمین می‌گذرد و شما انجام می‌دهید، خداوند به آن آگاه است و می‌داند و همه شما روزی به‌ سوی او خواهید رفت و آنچه را در دنیا انجام داده‌اید، به شما نشان داده خواهد شد، خداوند بر همه‌ چیز و همه کارها علیم است.

امام جمعه ارومیه در خطبه‌های دوم نماز جمعه به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه اشاره و اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیانات مهمی داشتند و یکی از این موارد اهمیت دادن به نماز جمعه است و تعبیری که در قرآن برای نماز جمعه بیان شده تعبیر عجیب و مهمی است و اینکه خطیب نماز جمعه مردم را به رعایت تقوای الهی و آگاهی سیاسی دعوت می‌کند، نشان از اهمیت این فریضه الهی دارد.

وی تصریح کرد: پس از یک هفته فعالیت روزانه مردم، تنها مکان برای بیان الزامات دینی و ارائه مباحث روز است و حتی بزرگان مسیحی در این خصوص گفته‌اند اگر فرصتی همانند نماز جمعه داشتیم تمام جهان را تحت تاثیر قرار می‌دادیم.

قریشی با به اینکه مدیران و مسوولان باید حضور بیشتر و پررنگی در نماز جمعه داشته باشند، بیان کرد: ترویج و تبلیغ برای حضور مردم در نماز جمعه بسیار با اهمیت است و  امیدوارم مسوولان ارشد استان تسهیلاتی را فراهم کنند تا مردم بتوانند به راحتی در نمازهای جمعه شرکت کنند.

وی ضمن انتقاد از متولیان رسیدگی به محدوده‌های گردشگری در دریاچه ارومیه بر لزوم رسیدگی بیشتر به این اوضاع تاکید کرد و گفت: مسوولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته و از رخ دادن برخی موارد غیرشرعی و غیرقانونی جلوگیری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار