امام جمعه خوی :انقلاب اسلامی برکات زیادی دارد که صدور فرهنگ انقلاب به جهانیان یکی از افتخارات بزرگ نظام است.
کد خبر: ۷۶۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 19 July 2019
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع شبهات دینی و سیاسی در رسانه‌ها و فضای مجازی از طریق دشمنان و عوامل آن‌ها گفت: اکثر شبهات مطرح شده در حوزه دین قبلا و در قرن‌های گذشته حتی در عصر خود پیامبر (ص) و ائمه (ع) نیز وجود داشته که پاسخ‌های لازم را آن حضرات بیان فرموده اند که نوع این پاسخ‌ها در کتب روایی فرق اسلامی منعکس شده است.
 
وی در ادامه گفت: در طول تاریخ اسلام، شبهات مربوط به حوزه دین از ناحیه اشخاص و گروه‌های متعددی با اهداف و انگیزه‌های متفاوت مطرح شده است.
 

ابزار استعمارگران در ایجاد شبهه علیه دین اسلام

 
وی گفت: در طول تاریخ استعمارگران به ویژه غربی ها که مدت زیادی بر نوع کشور‌های اسلامی تسلط داشتند با استفاده از تمامی ابزار‌های ممکن علیه آموزه‌های اسلام فعالیت نموده اند.


توصیه های، ولی امر مسلمین به ائمه جمعه کشور

 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به همایش دو روزه ائمه جمعه کل کشور در تهران نیز اظهار داشت: در این همایش، ولی امر مسلمین توصیه‌های راه گشایی ازجمله: تبیین اهمیت و جایگاه نماز جمعه، ضرورت غنی‌سازی خطبه‌های نمازجمعه، ارتباط و انس با جوانان، حمایت از جهت گیری‌ها و جریان‌های انقلابی، حمایت از تشکل‌های جوان و خودجوش فرهنگی، اتخاذ مواضع انقلابی و منطبق با سیاست‌های نظام و طرح عملکرد‌های مثبت و امیدبخش در نماز جمعه، ازجمله این توصیه مقام معظم رهبری به ائمه جمعه بودند.

امام جمعه خوی گفت: در ارتباط با اهمیت، جایگاه و نقش اخلاق در سرنوشت و زندگی دنیوی و اخروی انسان، در آیات قرآن، احادیث اهل بیت و کتب اخلاقی مباحث مهمی بیان شده است از جمله: بسیاری از مباحث اخلاقی از قبیل خیر و شر، ظلم و عدل، صبر و احسان و خداوند در سوره بقره (۱) و سوره جمعه (۲) اخلاق انسان‌ها را بیان کرده است.

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: علمای اخلاق می فرمایند ، اداره زندگی فردی و اجتماعی انسان که از اهداف دین است تنها در پرتو دستورات اخلاقی تأمین می‌شود به همین دلیل می‌توان گفت دین بدون اخلاق نمی‌تواند به اهداف خود برسد و سعادت دنیا و آخرت انسان را تأمین کند.
 
 
انتهای پیام/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار