مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء علیه قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ رای داد. این قطعنامه را کسانی مطرح کردند که روی انتقاد‌های وارد شده به ترامپ درباره حملات به چهار تن از زنان کنگره حساب باز کرده بودند.
کد خبر: ۷۶۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 18 July 2019

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، اکثر دموکرات‌ها به طرفداری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به مسکوت گذاشتن این قطعنامه رای دادند و رای‌گیری چهارشنبه ۳۳۲ به ۹۵ تمام شد.

در مفاد این قطعنامه که ال گرین، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ارائه داد، دونالد ترامپ به عنوان "شخصی نامناسب برای دفاع از ایده‌آل‌هایی که آمریکا را دوباره باعظمت می‌کند" توصیف شد.

او با ذکر برخی از توییت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا از جمله پیام‌هایی خطاب به چهار نماینده زن دموکرات در کنگره و انتقاد‌های مجلس نمایندگان آمریکا، از این توییت‌ها به عنوان مدرکی در اثبات "تخلف بزرگ" ترامپ یاد کرد.

ال گرین سه‌شنبه در صحن مجلس نمایندگان آمریکا پیش از آنکه خواستار عزل ترامپ از ریاست جمهوری شود، گفت: او با سخنانش مقام ریاست جمهوری ایالات متحده را تحقیر، استهزاء، خوار و بدنام کرده است. ترامپ فردی متزلزل، بی‌رحم، بی‌قانون و فاقد صلاحیت برای تصدی عالی‌ترین مقام سیاسی این کشور است.

این سومین تلاش ال گرین برای به جریان انداختن استیضاح علیه دونالد ترامپ بود و بعید به نظر می‌رسد آخرین بار بوده باشد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از رای‌گیری به خبرنگاران گفت: با کمال احترام به آقای ال گرین، ما شش کمیته داریم که روی جزئیات هرگونه سوء استفاده از قدرت، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و مابقی موارد کار می‌کنند. ما به این مساله در صحن مجلس رسیدگی می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار