استقبال بی‌نظیر مردم از دریاچه ارومیه هنوز نتوانسته جرقه ایجاد امکانات مناسب در این مکان را در ذهن متولیان روشن کند و این جاذبه طبیعی همچنان از نبود امکانات مناسب رنج می‌برد.
کد خبر: ۷۶۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حال خوب این روزهای دریاچه ارومیه باعث شده تا گردشگران و مسافران زیادی نه تنها از شهرهای مختلف کشور بلکه از کشورهای مختلف برای دیدن این جاذبه مهم توریستی آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه را مقصد سفرهای تابستانی خود قرار دهند.
بارش‌های اخیر در سال جاری  تأثیرات بسیار مثبتی در افزایش سطح آب دریاچه ارومیه داشته است و این امر حضور مسافران و گردشگران در ساحل زیبای این دریاچه را به صورت چشمگیری بالا برده است.
دوست‌داران محیط زیست و افرادی که اهل گردشگر و بازدید از جاذبه‌های طبیعی هستند علاوه بر روزهای تعطیل در طول ایام هفته نیز سری به دریاچه ارومیه می‌زنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند.
اما استقبال بی‌نظیر مردم از دریاچه ارومیه هنوز نتوانسته جرقه ایجاد امکانات مناسب در این مکان را در ذهن متولیان روشن کند و این جاذبه طبیعی همچنان از نبود امکانات مناسب رنج می‌برد.
نبود امکانات؛ مانع اصلی رونق گردشگری در دریاچه ارومیه
خوشحالی مردم از حال خوب دریاچه ارومیه

یکی از مسافرانی که از شهر تهران به ارومیه سفر کرده بود  و مشتاق بازدید از دریاچه ارومیه بود در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: چند سالی بود که از طریق رسانه پیگیر وضعیت دریاچه ارومیه بودم به لطف خدا در سال جدید وضعیت دریاچه ارومیه بسیار مطلوب شده است.
وی گفت: به همین جهت مشتاق بازدید از دریاچه ارومیه بودم و تصمیم گرفتم به این مکان سفر کنم و زیبایی‌های دریاچه را از نزدیک تماشا کنم.
این مسافر اضافه کرد: مردم استقبال بسیار خوبی از دریاچه ارومیه دارند اما کمبود امکانات در برخی از نقاط ساحل دریاچه ارومیه باعث شده از این وضعیت گلایه‌مند باشند.  


انباشت زباله در ساحل دریاچه ارومیه
سعید که اهل استان خوزستان است همراه با خانواده به ارومیه سفر کرده و در بازدید از دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه محیط بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران است اما متاسفانه انباشت زباله در این مکان چهره آن را ناپسند کرده است.
وی گفت: چه خوب است افرادی که برای تفریح به این منطقه سفر می‌کنند زباله‌های خود را در سطل‌های زباله ریخته و از انباشت و رها سازی آن در ساحل دریاچه ارومیه خوداری کنند.

نبود امکانات؛ مانع اصلی رونق گردشگری در دریاچه ارومیه
کمبود امکانات رفاهی برای استفاده مسافران و گردشگران
یکی از مسافرانی که از استان اصفهان جهت بازدید از دریاچه ارومیه به این منطقه سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز اظهار کرد: دریاچه ارومیه فرصت مناسبی برای افزایش توریست و گردشگر در منطقه آذربایجان فراهم کرده است اما متاسفانه تجهیزات مناسبی برای رفاه بیشترحال مسافران و گردشگران در این مکان نیست.
آغاز مطالعات کارشناسی احداث ساحل شنی در دریاچه ارومیه
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد احداث ساحل شنی در ساحل دریاچه ارومیه اظهار کرد: دریاچه ارومیه سرمایه بزرگی برای مردم آذربایجان غربی به ویژه مردم ارومیه است و دهکده ساحلی چی‌چست نیز از ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در این منطقه به شمار می‌رود.
وی افزود: احداث ساحل شنی در دریاچه ارومیه یکی از طرح‌های نخست برای استفاده از پتانسیل دریاچه ارومیه و تحقق ارومیه 2020 است تا از این طریق بتوانیم از بستر دریاچه ارومیه برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی محیط مناسب و طبیعی ایجاد کنیم.
حضرت پور گفت: یکی دیگر از برنامه‌های موجود در کنار احداث ساحل شنی ایجاد استخرهای سنتی در ساحل دریاچه ارومیه است که در هفته جاری نیز کارشناسان برای بازدید و بررسی در این مکان حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: این طرح آغازی برای حرکت در مسیر رسیدن به ارومیه 2020  است و بزرگترین راهبرد برای رسیدن به ارومیه 2020 که ارومیه را به عنوان مقصد گردشگری معرفی می‌کند گردشگری سلامت است.
حضرت پور به استفاده از ظرفیت دریاچه ارومیه برای درمان و جلوگیری برخی امراض پوست اشاره و تصریح کرد: براساس تحقیقات پزشکی می‌توان از لجن‌های موجود در دریاچه ارومیه و همچنین از آب آن برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده کرد که این ظرفیت در دریاچه ارومیه وجود دارد و باید زمینه برای استفاده بهینه از آن ایجاد شود.
وی گفت: اگر بتوانیم گردشگری سلامت را در کنار توریست درمانی وارد شهر ارومیه کنیم در بخش گردشگری سلامت اولویت نخست آب و لجن دریاچه ارومیه است.
شهردار ارومیه در پایان اظهار کرد: مطالعات اقدامات طرح‌های ویژه برای دریاچه ارومیه با حضور سرمایه گذاران خارج از استان آغاز شده است که از این طریق بتوانیم در سال جاری به صورت موقت از این ظرفیت استفاده کنیم تا زمینه برای سال آینده محیا شود و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دریاچه ارومیه در حد بسیار خوبی استفاده کنیم.
وضعیت مطلوب و حضور مسافران و گردشگران در ساحل دریاچه ارومیه زمینه ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در این مکان را فراهم کرده که امیدواریم با تدابیر اساسی مسئولان متولی امکانات لازم در این مکان به وجود بیاید تا مردم بتوانند به راحتی در این مکان حضور پیدا کرده و امکانات مورد نیاز بهره‌مند شوند./باریش نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار