مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه حدود دو میلیارد و 462 میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، گفت: در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود یک میلیارد و 859 میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.
کد خبر: ۷۶۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  "کیومرث دانشجو" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو(پاون)، با اشاره به اینکه بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از 519 میلیمتر رسیده است، گفت: میزان بارش‌های این حوضه نسبت به سال آبی گذشته 26 درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از 47 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به 1271.69 متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر و پنج سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 97) یک متر و 42 سانتی‌متر افزایش یافته است.
دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به 3087.33 کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 925 کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یک هزار و 364 کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه به حدود 4.59 میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و 820 میلیون مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود سه میلیارد و 540 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار