حجت الاسلام بیگی گفت: فعالیت امام جماعت مسجد تنها به شرکت در نماز جماعت خلاصه نشود و روحانی باید توجه ویژه ای مشکلات اهالی محله داشته و معتمد و محبوب آنها باشد.
کد خبر: ۷۶۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی «حجت الاسلام اباذر بیگی» در جلسه تبادل نظر مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مرکز نیکو کاری ارومیه که امروز (26 تیر) در محل دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: امروزه جامعه اسلامی مورد هجمه های عظیم فرهنگی قرار گرفته است و برای دفع این حملات باید برنامه های فرهنگی پر محتوا و آموزنده که مورد نیاز جامعه است برگزار شود.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که تعدادی از سازمان های فرهنگی برنامه هایی بی محتوا فقط برای پرکردن کارنامه ای  خود برگزار می کنند که هیچ بازخوردی در جامعه ندارد و این بزرگترین مشکل ما در عرصه فرهنگ است.

وی ادامه داد: تنها راه حل این مشکل عظیم به وجود آمدن روحیه جهادی در فعالین فرهنگی است تا با برنامه ریزی و فعالیت های شبانه روزی در مساجد و دیگر مراکز فرهنگی نقشه های دشمنان را از بین ببریم.

این مسئول رمز موفقیت پیامبر اسلام در جذب مسلمانان به مسجد را فعالیت شبانه روزی آن دانست و خاطر نشان کرد: مسجد مکانی است که فعالیت های بسیاری را در جهت آموزش خانواده ها، جوانان و کودکان میتوان در آن انجام داد ولی حال سوال اینجاست که در اکثر مساجد به جز ایام ولادت و شهادت برنامه ای دیگری برگزار میشود؟!

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری برنامه های متنوع در نظر دارد درب های مساجد را شبانه روز باز نگه دارد.

بیگی اظهار داشت: کودک 10 ساله بعد از 15 سال اداره یک خانواده را برعهده خواهد گرفت و وظیفه ما فعالین فرهنگی آن است که کودک را در این دوران با مهارت های زندگی آشنا کنیم ولی متاسفانه از این غافل هستیم و نتیجه آن آمار وحشتناک طلاق در جامعه اسلامی است.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: در سال های نه چندان دور مسجد حکم دادگاه های حل اختلاف را در جامعه داشت ولی امروز شاهد این نکته مثبت در مساجد نیستیم.

بیگی به نقش روحانیت مسجد اشاره و تصریح کرد: امام جماعت مسجد باید روحانی معتمد و محبوب محله باشد و فعالیت آن به شرکت در نماز جماعت آن مسجد خلاصه نشده و توجه ویژه ای به اهالی محله داشته و در جهت حل مشکلات آنها اقدام کند.

وی اظهار داشت: در آغاز کار باید فکر شکست را از خود دور کنیم و با اعتماد به نفس، خود باوری و توکل بر خدا آن کار را پیش ببریم و با رویی خوش نظاره گر نتایج مثبت آن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار