دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: تیم نوجوانان استان با ترکیب 6 ورزشکار عازم مسابقات قهرمانی کشور در لرستان شد.
کد خبر: ۷۶۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  محمد آبی  افزود: این مسابقات با حضور ۱۰۴ بوکسور نوجوان در شهر خرم آباد لرستان در حال برگزاری است و در نخستین روز آن ۵۲ رقابت روی ۲ رینگ انجام شد.

وی که به عنوان داوربین المللی در این مسابقات قضاوت می کند، بیان کرد: تیم بوکس نوجوانان استان با هدایت «سیامک مرادبیگی و یاشار عبدی» عازم این مسابقات شده است.

وی ادامه داد: بنا به اعلام فدراسیون بوکس قرار است ۱۸ تا ۲۰ بوکسور از طریق این رقابت‌ها به اردوی تیم بوکس نوجوانان دعوت شوند.

دبیر هیات بوکس آذربایجان غربی گفت: اوایل تیر جاری نیز «حسین دانشور» ورزشکار نقده ای وزن ۸۱ کیلوگرم به عضویت نهایی تیم ملی بزرگسالان در آمد و هم اکنون در اندیشه حضوری قدرتمند در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ روسیه و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

آبی افزود: «محمد عزیزی» بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم از شهرستان بوکان دیگر نماینده استان در مسابقات انتخابی تیم ملی بود که موفق به صعود به مرحله نهایی نشد.

وی ادامه داد: پیش از این نیز اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان از ۲۰ خرداد جاری به مدت ۱۰ روز در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و این ۲ ورزشکار استان (عزیزی و دانشور) در جمع ۳۱ بوکسور دعوت شده حضور داشتند.

دبیر هیات بوکس آذربایجان غربی گفت: دانشور یکی از ملی پوشان آینده دار نقده ای است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شده بود؛ این بوکسور جوان در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از ویتنام پیروز شد ولی در در دومین دیدارش مقابل حریف فیلیپینی شکست خورد و ضمن از دست دادن مدال برنز آسیا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

طی سال گذشته و امسال سیامک قربانی بوکسور از ارومیه، عبدالله پرتنی از مهابادی و عرفان مام خسروی، سید محمد ماممحمودی ۲ بوکسور اهل شهرستان بوکان و محمد عرفان صادقی بوکسور نونهال ارومیه‌ای به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.

طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی دهه ۸۰ ایران است که هم اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و عضو شورای فنی فدراسیون کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار