مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح پایش ارتباطی روستاها با هدف به روزرسانی سامانه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و به دست آوردن آمار دقیق از وضعیت ارتباطی موجود در روستاهای این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۶۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قاسم جلیلی نژاد افزود: آذربایجان‌غربی حدود سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد که این طرح در ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ کارشناس متخصص در قالب هشت تیم آموزش دیده طرح را اجرا می‌کنند، ادامه داد: کارشناسان با گوشی‌های مجهز به نرم افزارهای مربوطه به تمام روستاهای هدف در سطح استان اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: این طرح برای پایش ارتباطات ثابت، سیار و سیستم‌های انتقال و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و در ادامه برای برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف در استان اجرا می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: بررسی میدانی پوشش‌دهی ارتباطات سیار، تجهیزات نصب شده در محل روستا و موقعیت مکانی سرویس گیرنده‌های اصلی با توجه به اماکن خدمت‌رسان از اهداف تیم‌های کارشناس است.

جلیلی نژاد تاکید کرد: چهار حوزه خدمات اصلی آموزش، بهداشت و سلامت، کشاورزی و بانکی نیز از دیگر اهداف در دستور کار تیم‌های کارشناس است.

وی با اشاره به اینکه روستاییان با کارشناسان اعزامی همکاری لازم را داشته باشند، گفت: طرح پایش ارتباطی روستاها تا پایان مرداد امسال ادامه می‌یابد.

به منظور جمع آوری اطلاعات ارتباطی، وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و شناسایی و به‌روزرسانی وضعیت ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان این طرح اجرا می‌شود.

این طرح بر اساس درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به طور همزمان در سطح کشور اجرا می‌شود و تیم‌های کارشناسی با تجهیز به گوشی‌های مجهز به نرم افزارهای مربوطه، به روستاهای مشمول طرح اعزام می‌شوند تا با بازدید و ارزیابی میدانی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار