پایان امسال زمان تکمیل بوستان سلامت ارومیه از سوی مدیران شهری اعلام شده که با هدف ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی شهروندان از فضای سالم شهری قرار است به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۷۶۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بهره‌مندی از فضاهای سالم شهری از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که می‌تواند شاخص سلامت اجتماعی شهروندان و همچنین توسعه‌مندی شهری را ارتقاء داده و یک شهر را به ایده‌آل‌های جامعه مدنی مطابق با استانداردهای روز نزدیک‌تر کند.

ایجاد فضاهای سبز شهری که پاسخگوی نیازهای شهروند امروز باشد از چالش‌های جدی میدران در حوزه مدیریت شهری است از این رو پارکها، بوستانها و تفرجگاه‌های شهری که محل اصلی مردم برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده و اقوام هستند، همواره باید از استانداردهای قابل قبول از نظر امکانات تفریحی و زیرساخت‌ها بهره‌مند باشد.

بوستان سلامت با عنوان پارک هوشمند به بهره‌برداری می‌رسد

محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، از بهره برداری اولین پارک هوشمند ارومیه با نام پارک سلامت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: احداث زیرساخت‌های فناوری نوین در بوستان سلامت و تامین برق آن از طریق انرژی خورشیدی از مواردی است که این بوستان را به پارکی هوشمند تبدیل می‌کند.

این مسئول ایجاد پیست های تخصصی از جمله پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌‌روی را از دیگر امکاناتی عنوان کرد که در طراحی پارک سلامت برای رفاه بیشتر و افزایش نشاط اجتماعی در بین شهروندان تعبیه شده است.  

شهردار ارومیه همچنین علت تعویق و کندی در روند احداث پارک سلامت ارومیه را مشکلات مالی با پیمانکار اعلام کرد و افزود: متاسفانه با پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل عدم توانایی مالی قطع همکاری شد و پیمانکار جدید پروژه حداکثر باید تاپایان سال جاری آن را تحویل شهرداری ارومیه دهد.

راه‌اندازی پایگاه‌های سنجش سلامت در پارک سلامت ارومیه

زینب از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی به این پایگاه خبری نوشته است که وجود پارک ویژه بانوان یکی از نیازهای مهم برای بانوان شهر ارومیه است چون این شهر فقط یک پارک تخصصی برای بانوان دارد که آنهم در مرکز شهر نیست و تنها بانوان مناطق محدودی می توانند از امکانات ان بهره‌مند شوند.

این شهروند پیشنهاد کرده است که در پارک سلامتی که شهرداری چند سالی است احداث آن را به مردم وعده داده امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری به صورت تخصصی برای بانوان درنظر گرفته شود و همچنین برای کودکان از پیست های تخصصی مانند اسکی استفاده کنند.

این مخاطب که خود را فارغ التحصیل برنامه ریزی شهری معرفی کرده پیشنهاد دارد که از پایگاه‌های با کاربری‌های پزشکی برای سنجش مداوم سلامت شهروندان در این پارک می توان بهره گرفت.  

احداث بوستان سلامت در حاشیه شهرچای ارومیه

کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به نقش مهم فضاهای شهری در ترویج نشاط اجتماعی در بین شهروندان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این امر پروژه پارک سلامت ارومیه در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال گذشته به دلیل انصرف پیمانکار از ادامه همکاری برای مدتی راکد مانده بود، تصریح کرد: اعتبارات مالی طرح ماده 48 شده و با انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید فعالیت اجرایی آن از سرگرفته شده است.
این مسئول، عدم تامین به موقع اعتبارات مالی با توجه به وضعیت سخت اقتصادی در کشور را دلیل عمده برای تکمیل نشدن طرح‌های عمرانی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر کمبود اعتبارات سبب شده است طرح‌های عمرانی در حوزه شهری پیشرفت کندی داشته باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پارک سلامت در حدفاصل پل امام علی (ع) و پل قویون در حاشیه رودخانه شهرچایی ارومیه در حالا احداث است.

مدیران شهری ارومیه گرچه در سال‌های اخیر خیزهایی برای ارتقای شاخص‌های شهری در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های اجتماعی برداشتند اما مطالبات عمومی مردم برای ایجاد فضاهای بهتر در حوزه‌های اجتماعی از جمله پارک‌ها و بوستانهای تخصصی بیانگر آن است که این مدیران هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله بسیاری دارند.
منبع/باریش نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار