مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» در واکنش به سخنان محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور جوابیه‌ای را منتشر کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور چندی پیش در حاشیه نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران سریال «گاندو» را محصول «تخیل» توصیف کرده بود که «دروغ و تهمت» مطرح کرده و دولت این حق را دارد که نسبت به آن «شکایت و روشنگری» کند.

پاسخ تهیه‌کننده سریال «گاندو» به این اظهارات را که در قالب نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور است، در زیر می‌خوانید:

به نام حضرت رحمان

جناب آقای واعظی

با سلام و احترام

خدا را شکر که توانستیم اثری را بسازیم و به نمایش بگذاریم که دوست و دشمن انقلاب اسلامی را پای تلویزیون جمهوری اسلامی نشاند و تحسین نمایندگان مردم را برانگیخت.

جناب آقای واعظی؛ سریال «گاندو» توهم و تخیل نیست. سریال «گاندو» صدای در گلو مانده مردم ایران است. چه شد که دشمنان مردم و شبکه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به محتوای سریال «گاندو» حمله کردند و شما هم حمله کردید؟

چه شد که حتی این جماعت هم در کنار موافقان انقلاب اسلامی به پای دیدن سریال «گاندو» نشستند و آن را تا آخر دنبال کردند؟

پاسخ یک گزینه بیشتر نیست؛ «گاندو» حقیقت و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهان کشاند و کیست که نداند که نمایش حقیقت تلخ است و برخی را به شکایت وامی‌دارد.

سریال «گاندو» پرمخاطب‌ترین سریال در حال پخش سیما شناخته شد و این یعنی اینکه همه مردم با هر تفکر سیاسی و سلیقه «گاندو» را پسندیده‌اند، اما شما با حملات زنجیره‌ای رسانه‌هایتان این شیرینی که محور اصلی آن غرور ملی، اقتدار ایران، وفاداری جوانان ما به آرمان‌های وطن بود را به توهم و خیالبافی متهم کردید. در صورتی که نویسنده سریال بارها و بارها در نشست خبری و غیر از آن این موضوع را شیطنت رسانه‌ای عنوان و آن را تکذیب کرد.

سریال «گاندو» و تمام اطلاعات ارائه شده در آن توسط مراجع ذی‌صلاح کشور تایید شده و داستان «گاندو» مطابق با مستندات واقعی است.

۷۰ بازیگر و ده‌ها نفر پشت صحنه با آرزوی ایجاد حس غرور ملی برای مردم ایران تلاش کردند و این پروژه را به پیش بردند اما شما و همکارانتان با این نگاه از بالا به پایین کام همه هنرمندان این اثر را تلخ کردید، ولی ما با حمایت‌های مردم هوشمند و عزیزمان در مسیرمان استوارتر شدیم.

سریال «گاندو» مثل مظلومیت «محمد» و یارانش در فیلم گمنام و غریب است. سریال «گاندو» بی‌تردید مظلوم است همچون «محمد» ها که ۴۰ سال است با غربت و مظلومیت پای اقتدار نظام، ایستاده‌اند…