دولت آمریکا ارزهای مجازی از جمله لیبرا که فیس بوک از آن پشتیبانی می‌کند را یک تهدید امنیت ملی به شمار می‌آورد.
کد خبر: ۷۶۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 16 July 2019

به گزارش «تابنک» به نقل از مهر، استیون منوچین وزیر خزانه دار ی آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این سازمان نگران است که جنایتکاران و تروریست ها از این پول مجازی سو استفاده کنند. هرچند این نگرانی‌ها چندان عجیب نیست، اما موضع دولت آمریکا درباره ارزهای مجازی را به طور شفاف نشان می‌دهد.

به گفته منوچین، آمریکا در حوزه قانونگذاری ماهیت های مختلفی که ارز مجازی تولید می کنند، همیشه پیشتاز بوده است. از سوی دیگر مقامات این کشور شاهد سواستفاده از ارزهای مجازی برای پشتیبانی از فعالیت های غیر قانونی مانند جرایم سایبری، فرار از مالیات، اخاذی، باج، قاچاق انسان و غیره بوده اند. با این وجود آمریکا از هرگونه نوآوری مسئولانه استقبال می کند مانند توسعه فناوری هایی که تاثیرگذاری سیستم مالی و گسترش دسترسی به سرویس های مالی را بهبود می دهند.

منوچین در این کنفرانس گفت: با توجه به توسعه ارز مجازی لیبرا در فیس بوک و بقیه ارزهای مجازی، هدف ما حفظ یکپارچگی سیستم مالی و جلوگیری از سواستفاده از آن است.

او خاطر نشان کرد فیس بوک و هریک از ارائه دهندگان ارزهای مجازی ملزم هستند ضمانت هایی را اجرا کنند که سازمان های مالی سنتی نیز آنها را رعایت می کنند. از جمله قوانینی که توسط شورای مبارزه با پولشویی و شبکه مجرمان مالی ارائه شده است.

البته به نظر نمی‌رسد این روند فیس بوک را متعجب کرده باشد. این شرکت احتمالاً خود را آماده کرده تا این استانداردها را رعایت کند و از سوی دیگر باید راهی برای مقابله با فشارهای این چنینی از سوی خزانه داری و رئیس جمهور آمریکا بیابد.

رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند ارزهای مجازی ماهیت بسیار متلاطمی دارند و پشتوانه آنها فقط هوا است. برخی قانونگذاران نیز از فیس بوک خواسته اند توسعه لیبرا را متوقف کند. برخی دیگر خواهان ممنوعیت توسعه ارز مجازی توسط تمام شرکت های بزرگ دیجیتالی هستند.به هرحال فیس بوک اعلام کرده تا برطرف شدن تمام چالش های قانونی لیبرا را عرضه نخواهد کرد.

این در حالی است که فیس باید فردا در کمیته استماع مجلس سنا حاضر شود و شهادت دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار