سخنگوی قوه‌قضائیه، اعمال نقوذ در پرونده‌ها و بعضی روابط ناثواب را از دلایل بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضاییه اعلام کرد.
کد خبر: ۷۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 16 July 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از معاونان سابق رئیس قوه‌قضائیه و در اختیار قرار گرفتن وجوهی از حساب‌های قوه‌قضائیه در دست این فرد و بازداشت یکی از منصوبان خانوادگی رئیس سابق دستگاه قضا اظهار کرد:از هر دو نماینده مجلسی که در این باب اظهارنظر کردند گله دارم، زیرا قرار نیست کس دیگری سخنگوی قوه‌قضائیه باشد و اخبار قوه‌قضائیه را سخنگوی دستگاه قضا اعلام می‌کند.

وی افزود: شمایی که اطلاع از محتوای پرونده ندارید و نشسته بر منصب قانونگذاری هستید، آیا سزاوار است بدون اطلاع از موضوع پرونده، مساله‌ای را به افراد و اشخاص نسبت دهید؟

وی اضافه کرد: فردی که قبلا در حوزه ریاست معاونت یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند و خبر صحت دارد و موضوع پرونده نیز آن گونه که بیرون مطرح می‌شود نیست و آنچه الان در پرونده مطرح است ناظر به ارتباطات ناثواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی دستگاه قضایی مطرح است که البته تازه تشکیل شده و تحقیقات آن در حال انجام است. ورود دستگاه قضا و اقدام به تشکیل پرونده و بررسی اثبات کننده این ادعاست که ما در برخورد مفاسد به ویژه اگر مرتبط با درون دستگاه قضا باشد، کاملا جدی هستیم و بدون هیچ گونه اعماضی ۱۰۰ درصد در چارچوب ضوابط موضوعات را رسیدگی می‌کنیم و این پرونده نیز کاملا در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی همچنین بازداشت یکی از منسوبان رئیس سابق قوه قضائیه را تکذیب کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار