دبیر علمی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران گفت: ۴۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۷۹ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۷۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 16 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی هیراد عبقری صبح امروز در چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران که در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد، با ببان اینکه نخستین دوره این همایش ۴۲ سال پیش برگزار شده است، اظهار کرد: در این دوره ۴۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۷۹ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و کتابچه چکیده مقالات در وب‌سایت همایش نیز امروز برگزار می‌شود.

وی افزود: ۷۵ داور در این دوره آثار را مورد ارزیابی قرار دادند همچنین هشت کارگاه به دبیرخانه همایش پیشنهاد داده شد که یکی از آنها مورد قبول قرار گرفت و برای برگزاری این همایش با بیش از ۸۰ انجمن مرتبط با آبخیزداری و آب رایزنی انجام شد.

دبیر علمی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران ادامه داد: امید است تا ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیش از پیش برقرار شود، دانشگاه جامعه محور و جامعه دانشگاه محور برای توسعه و پیشرفت در بخش آبخیزداری مهم است.

لزوم استفاده از دانش دانشگاهیان برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی

رحیم حب‌نقی رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه جزء ۱۰ کشور دنیا با بیشترین تعداد حوادث طبیعی است، افزود: برای کاهش این حوادث لازم است تا ارتباط بین صنعت و معدن بیشتر شده و از دانش دانشگاهیان برای جلوگیری از این حوادث استفاده کرد.

تاثیر مثبت یافته‌های علمی دانشگاه ارومیه در بخش آبخیزداری ایران

حمیدرضا صادقی دبیر انجمن آبخیزداری ایران در این همایش با تشکر از پژوهشگاه مطالعات دریاچه ارومیه عنوان کرد: همایش‌های برگزار شده در ارومیه یکی از بهترین همایش‌های برگزار شده در کشور است که از شور و نشاط خاصی برخوردار است و اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه نقش موثری در حوزه آبخیزداری با انجام پژوهش‌های مختلف داشته‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار