مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته 100 میلیارد تومان بودجه برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کلان کشور مصوب شد اما متاسفانه تنها 27 میلیارد آن تخصیص یافت.
کد خبر: ۷۶۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 16 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت امروز در آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه که در سالن اداره برق برگزار شد اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از شیرین‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام علی(ع)، قرآن به معنای سفره الهی بوده و هر کس در محضر قرآن زانو بزند و به کلام‌الله مجید عمل کند هرگز گمراه نشده به شرط اینکه ولایت اهل‌بیت(ع) را نیز قبول داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: امروزه با توجه به اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی همچون داعش از اهل‌بیت(ع) دور هستند، در گمراهی به سر برده و با همان قرآن سر مسلمانان را می‌برند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی را وظیفه ذاتی خویش می‌داند بیان کرد: بی‌شک هر کس با خضوع و پاکی در محضر قرآن باشد، هدایت می‌شود.

جوانبخت در ادامه با اشاره به وضعیت موقوفات قرآنی کشور و استان افزود: در سطح کشور 195 هزار موقوفه و یک میلیون و 250 هزار رقبه وجود دارد که کمتر از دو درصد آنها نیات قرآنی هستند و در استان نیز از 6 هزار و 600 موقوفه و 37 هزار رقبه، متاسفانه کمتر از یک درصد آنها نیات قرآنی دارند بنابراین باید نیات واقفان به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی هدایت شوند.

وی اظهار کرد: درآمد مالی موقوفات استان چهار میلیارد تومان بود اما اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی براساس وظیفه ذاتی خویش، حتی یک ریال نیز در برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم هزینه نکرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه قرآن در جامعه اسلامی ایران مهجور مانده است گفت: در سال گذشته 100 میلیارد تومان بودجه برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کلان کشور مصوب شد اما متاسفانه تنها 27 میلیارد آن تخصیص یافت و امسال نیز 70 درصد بودجه قرآنی کاهش یافته بوده که با اعتراض دستگاه‌های فرهنگی، به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ضمن تاکید به ایجاد موقوفات قرآنی، حمایت از حافظان و قاریان قرآنی را خواستار شد و اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی چهره‌های شاخص کشوری و بین‌المللی قرآنی وجود داشته اما متاسفانه در ادارات خود به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند در حالی که براساس قانون حمایت از نخبگان، باید از آنها حمایت لازم انجام شود.

جوانبخت با تاکید بر اینکه موسسات قرآنی در استان تقویت می‌شود تصریح کرد: باید با انجام فعالیت‌های قرآنی در دنیا و آخرت روسفید شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار