سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۳ تاکنون که ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده سه هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان برای احیای این دریاچه هزینه شده است.
کد خبر: ۷۶۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 16 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی صبح امروز در چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران که در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون که ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده سه هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است، اظهار کرد: ۹۵ میلیارد تومان از این بودجه در بخش آبخیزداری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال وسعت و تراز دریاچه ارومیه افزایش پیدا کرده است، افزود: برای حفظ تراز دریاچه ارومیه باید نسبت به مدیریت مصرف آب در آذربایجان‌غربی اقدام شود که برای این منظور یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای فرهنگ‌سازی پیشنهاد شده که تاکنون دو طرح برای این منظور ارائه شده که نیازمند مشارکت هر چه بیشتر دانشگاهیان است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: هر سال در مدیریت آب و خاک خسارت‌های بسیاری بر کشور وارد می‌شود و بیشتر بودجه عمران کشور به خسارت‌های ناشی از سیل و زلرله اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی توجه به عقبه هر طرحی و انسان‌محور بودن همه پروژه‌های جزء خط مشی اصلی است، تصریح کرد: در مباحث مربوط به طرح‌های آبخیزداری نیز باید این دو اصول مورد توجه قرار بگیرد.

آرامون خاطرنشان کرد: مصرف انرژی برای تولید خدمات و کالا ۴۰ درصد بیشتر از کشورهای دیگر جهان است که این موضوع نیازمند توجه به مدیریت انرژی را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در ابتدای سال جاری با خطر وقوع سیل مواجه بود، گفت: برای مقابله با این خطر ۱۰ روز اول سال ۷۶ کیلومتر از رودخانه‌های اصلی استان لای‌روبی شد و این موضوع نشان داد که برای مدیریت بحران در هر منطقه از مدت‌ها پیش از وقوع حوادث طبیعی باید اقدامات انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار