معاون توسعه مدیریت سازمان فضایی ایران گفت: در حال مطالعه و برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار ایستگاه سیار کنترل ماهواره ای در چهار نقطه کشور هستیم که یکی از نقاط مد نظر در این زمینه سلماس در آذربایجان‌غربی است.
کد خبر: ۷۶۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 14 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی ظهر امروز حجت تارزاده در نشست با دانشگاهیان، فعالان و شرکت‌های بخش خصوصی در ارتباط با کسب و کارهای فضاپایه و توسعه این بخش در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال مطالعه و برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار ایستگاه سیار کنترل ماهواره ای در چهار نقطه کشور هستیم، افزود: یکی از نقاط مد نظر در این زمینه سلماس در آذربایجان‌غربی است که در صورت ایجاد یک ایستگاه کنترل ماهواره‌ای در این شهرستان می‌تواند بهترین نقطه در کشور برای دریافت تصاویر ماهواره‌ای باشد.

وی با اشاره به همکاری با بخش خصوصی در طراحی ماهواره‌های سنجشی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا ایستگا‌ه‌های فضایی را در کشور به کمک بخش خصوصی توسعه داده و همچنین از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت انجام شود.

ثبت‌نام ۲۹ شرکت در سایت فناوری‌های نوین ایران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه اخیرا جریانی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است با نام طرح ایران هوشمند در کشور به راه افتاده است، اظهار کرد: سایتی نیز برای این منظور راه‌اندازی شده و تاکنون ۲۹ شرکت نوپا و ۲۰ تیم نوپا در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

حسین صمیمی با اشاره به اینکه سازمان فضایی یک صندوق با مشارکت ۶۰ درصدی بخش خصوصی طراحی کرده است، عنوان کرد: تلاش ما این است تا زمینه را برای فعالیت هر چه بیشتر استارتاپ‌ها در کشور فراهم کنیم.

سازمان فضایی کشور در هشت بخش از کسب و کارهای فضاپایه حمایت می‌کند

شبنم یزدانی مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی با بیان اینکه در موضوع کاربردهای فضایی یکی از اقدامات ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: حمایت های سازمان فضایی کشور در هشت بخش زیرساخت، آموزش و ترویج، خرید کلان و پایدار، فضای کار اشتراکی، نظارت، ایجاد منابع سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و توسعه بازار انجام می‌شود.

آذربایجان‌غربی در صنعت موبایلی رتبه پنج کشوری را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ دانشجوی ITC در استان وجود دارد، افزود: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان استان در حوزه نرم‌افزار بوده و رشته‌های انیمیشن و بازی‌سازی طرفداران بیشتری در بین دانشجویان و آذربایجان‌غربی در صنعت موبایلی رتبه پنج کشوری و توسعه بازی‌های موبایلی رتبه چهار کشوری را دارد.

قاسم جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه کسب و کار اینترنتی رتبه ۱۱ کشوری را دارد، ادامه داد: تاکنون پنج تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها منعقد شده ۶۱ طرح با اشتغال ۱۴۳ نفر در استان نیز اجرا شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار