رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی آذربایجان‌غربی از افزایش 20 درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات استانی به ویژه اعتبارات ملی اختصاص یافته به استان در سال جاری 133 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۷۶۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 14 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ناصر حضرتی‌پر امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی در سالن استانداری برگزار شد، به آخرین وضعیت اعتبارات استان اشاره و اظهار کرد: هم اکنون تا این مرحله 500 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات هزینه‌ای آنها از منابع استانی تامین می‌شود توزیع شده است.

وی از افزایش 20 درصدی اعتبارات هزینه ای استان در سال جاری خبر داد و افزود: اعتبارات استانی به ویژه اعتبارات ملی اختصاص یافته به استان در سال جاری 133 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی افزود: در ادامه جهت‌گیری‌های توسعه‌ای استان به منظور بهبود شاخص‌های توسعه و نیز رویکرد توسعه پایدار متوازن و همه جانبه سعی شده تا اعتبارات موجود استان را به درستی مدیریت شود.

 وی در خصوص پروژه‌های عمرانی در استان گفت: با توجه به مصوبه هیات دولت و دستورالعمل اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تصویه بدهی به پیمانکاران استان در اولویت اعتبارات عمرانی استان قرار خواهد گرفته فقط در موارد استثنایی امسال پروژه‌های جدید عمرانی در استان آغاز نمی‌شود.

حضرتی‌پر به اهمیت جایگاه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌ها اشاره و بیان کرد: بر اساس قانون شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مهمترین رکن تصمیم‌گیری در مباحث برنامه‌ریزی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و مالی استان است.

وی عنوان کرد: امسال نگهداری فضاهای اداری، صنعت و کشاورزی، توجه و کمک مالی به شهرداری‌های کوچک و کم درآمد، توسعه فضاهای ورزشی، توجه به فعالیت‌های در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به توسعه زیر ساخت‌های تولید و اشتغال، مشارکت با خیرین مدرسه‌ساز،  توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل از اولویت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در توزیع اعتبارات استان خواهد بود.

حضرتی‌پر به آیین نامه جدید شورای بر نامه ریزی و توسعه اشاره و اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید کارگروه‌ها، شوراها، کمیسیون‌هایی که مبنای قانونی نداشته باشند حذف و یا در دیگر کارگروه‌ها و شوراها تجمیع می شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار