رییس هیأت ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی گفت: ورزشکاران ناشنوای استان با وجود کسب مدال‌های ملی و بین‌المللی گمنام باقی مانده‌اند.
کد خبر: ۷۶۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 14 July 2019

ورزشکاران ناشنوای آذربایجان غربی گمنام باقی مانده‌اند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی عبدالسلام معروفی  اظهار داشت: هم اکنون ۶ ورزشکار آذربایجان‌غربی در تیم ملی ناشنوایان، ۲ ورزشکار در تیم ملی کشتی و ۲ ورزشکار دیگر نیز در تیم ملی تکواندو عضویت دارند اما این ورزشکاران به دلیل ضعف ارتباطی هیأت ورزش ناشنوایان و عدم تعامل با رسانه‌ها در گمنامی باقی مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی در حدود ۳۰ ورزشکار ناشنوا با مدال‌های ملی در رشته‌های مختلف وجود دارد، افزود: تاکنون موفقیت‌های ورزشکاران ناشنوا در بین اقشار مختلف جامعه بازتاب نداشته و همین امر باعث گمنامی این ورزشکاران شده است.

وی در خصوص دیگر موفقیت‌های ورزشکاران ناشنوا در سال جاری بیان کرد: یکی از ورزشکاران استان در رشته تکواندو، نایب قهرمان مسابقات جهانی روسیه شده و در بخش بانوان نیز تیم استان در رشته دو و میدانی به مقام چهارم کشور دست یافته است.

وی اظهار داشت: نخستین گام برای ساماندهی ورزش ناشنوایان استان، تشکیل بانک اطلاعاتی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و بهره‌گرفتن از امکانات و مربیان سایر هیأت‌های فعال در استان است.

رئیس هیأت ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی گفت: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی، هنوز مشخص نیست ورزشکاران ناشنوای استان بیشتر در چه رشته‌های ورزشی فعالیت دارند و روند اعزام و مدال‌آوری آنان در مسابقات مختلف کشور چگونه است.

وی گفت: تکمیل یک بانک اطلاعاتی، بیمه ورزشی ورزشکاران ناشنوا، استعدادیابی، مهیاکردن سالن‌های ورزشی برای حضور مستمر ورزشکاران در رشته‌های مختلف از اولویت‌های هیأت ناشنوایان این استان است که مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

معروفی افزود: امسال برای نخستین بار آئین تجلیل از پیشکسوتان و مدال‌آوران ورزشکاران ناشنوا در آذربایجان‌غربی برگزار شد و چارت سازمانی برای هیأت تشکیل و اعضای هیأت رئیسه نیز مشخص شدند.

وی در خصوص انتخاب رئیس هیأت ورزش ناشنوایان در شهرستان‌های استان نیز اضافه کرد: تاکنون رئیس هیأت در شهرستان‌های ارومیه و مهاباد مشخص شده و این روند در دیگر شهرستان‌های استان تداوم خواهد داشت.

در آذربایجان‌غربی در حدود ۴۰۰ ورزشکار ناشنوا در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۳۰ نفر از آنان مدال‌آور ملی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار