این مجری تلویزیون ایران و چهره برگزیده مردمی در دو نظرسنجی اخیر صداوسیما و جشن حافظ، بعد از تعطیلی ناگهانی برنامه نود در اسفند سال گذشته، مشغول ترجمه کتاب، تدریس و تولید برنامه فوتبال 120 از شبکه ورزش سیماست و به رغم بی مهری مقامات رده بالای صداوسیما و نادیده گرفتن تذکرات متعدد نمایندگان مجلس و شورای نظارت بر صداوسیما ؛ فردوسی پور طبق جمله معروفش همچنان فرزند رسانه ملی است
کد خبر: ۷۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 14 July 2019

شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و تلگرام این روزها خود رسانه ای قدرتمند و سریع برای انتقال اخبار شده اند و با توجه به مخاطبان بسیار بین ایرانی ها و سایر جوامع پیشرفته، به بستر مناسبی برای انتشار اخبار مختلف تبدیل گشته اند اما هر روز از میان صدها خبر نشر یافته در این فضا ، اخبار زیادی بدون منبع رسمی و مشخص منتشر می شوند که صحت و سقم شان معلوم نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، امروز هم خبری در همین رسانه های نامطمئن و بدون تایید منبع رسمی منتشر شده است که یک شبکه‌ ماهواره‌ای مستقر در انگلیس، به عادل فردوسی‌پور مجری طردشده شبکه سوم سیما پیشنهاد همکاری داده است. در این خبر حتی رقم دقیق دستمزد ۲۰ هزار پوندی برای هر ماه نیز ذکر شده اما نمی توان ماخذ این خبر را بین رسانه های رسمی پیدا کرد. خبری که به احتمال فراوان و قریب به یقین از سوی این فعال رسانه ای هم قویا تکذیب خواهد شد.

ردپیشنهاد۲۰هزارپوندی شبکه ماهواره‌ای ازسوی فردوسی‌پور!

البته در این میان این دسته از رسانه های برون مرزی که با بودجه های هنگفت و جذب ده ها خبرنگار فارسی زبان در پی جمع آوری مخاطب بیشتر و تاثیرگذاری روی افکارعمومی داخل کشور هستند، هیچ بعید نیست که خواهان چهره سرشناس و مقبولی همچون عادل فردوسی پور باشند که به تنهایی چندین میلیون مخاطب را جذب برنامه های خود می کند. ماه ها قبل روزنامه‌ بریتانیایی «گاردین»، شبکه‌ ماهواره‌ای ایران‌اینترنشنال در لندن را که علیه سیاست های نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می کند را وابسته به دربار سلطنتی سعودی دانست که با بودجه‌۲۵۰ میلیون دلاری مشغول تولید و پخش برنامه است.

سالها پیش و در اوج دعواهای سیاسی برای انتقال تیمهای تهرانی لیگ برتر فوتبال به برخی استان ها از جمله تلاش نماینده اصولگرای اراک برای بردن تیم نفت تهران به استان مرکزی، که با چراغ سبز دولت احمدی نژاد استارت خورده بود و با مقاومت شدید فردوسی پور مواجه شد، گفته می شد که این مجری برای جدایی از صداوسیما تحت فشار قرار گرفته است و حتی تهدیدهایی روی آنتن زنده تلویزیون علیه او طرح می شد. در آن برهه زمزمه می شد که شبکه فارسی بی بی سی مقصد بعدی عادل خواهد بود اما این گمانه زنی ها هیچگاه به واقعیت بدل نشد و فردوسی پور تریبون و برنامه اش را حفظ کرد.

این مجری تلویزیون ایران و چهره برگزیده مردمی در دو نظرسنجی اخیر صداوسیما و جشن حافظ، به دلیل برخی کج سلیقگی ها در مدیریت کم تجربه شبکه سه، از برنامه پربیننده نود جدا شد و بعد از آن تنها به تولید برنامه فوتبال 120 شبکه ورزش سیما مشغول شد. با اینحال و به رغم بی مهری مقامات رده بالای صداوسیما در پیگیری مساله عادل فردوسی پور و نادیده گرفتن تذکرات متعدد نمایندگان مجلس و هشدار شورای نظارت بر صداوسیما ؛ فردوسی پور طبق جمله معروفش همچنان فرزند رسانه ملی است و هیچ واکنشی به این شایعات نشان نداده است.

او اخیرا حضورش در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را نیز برای چندمین بار رد و تکذیب کرد ، در حالی که کارشناسان حوزه سیاسی و انتخاباتی، پیروزی او در انتخابات پارلمانی را با توجه به محبوبیت زیادش نزد افکارعمومی تقریبا «قطعی» برآورد می کنند. فردوسی پور اما ثابت کرده که دنبال پست و مقام نیست و تنها دل به کار رسانه و آگاهی مردم در حوزه فوتبال بسته است. این درحالی است که گزارشگرانی نظیر جواد خیابانی که امروز عزیز مدیران شبکه سه شده اند، برای کرسی نمایندگی خی برداشتند و ثبت نام کردند اما در راه رسیدن به هدف سیاسی شان ناکام مانده اند.

فردوسی پور این روزها بیشتر به ترجمه کتاب و تدریس و فعالیت های فرهنگی مشغول است و وقت های آزاد خود را بین دوستان رسانه ای اش در تیمهای فوتبال و فوتسال می گذراند و جسته و گریخته پذیرش چنین پیشنهادهای اغواکننده ای را از بیخ و بن رد کرده است. او تمایلی به کوچ از ایران ندارد و دیدار با مردم کوچه و خیابان و لمس محبت آنها را از هر چیزی بیشتر دوست دارد اما این دلیل نمی شود که صداوسیما چنین سرمایه ارزنده ای را در هنگامه جنگ عظیم با دستگاه تبلیغاتی مخالفان کنار گذاشته و از او استفاده نکند.

فردوسی پور نشان داده با هر سبک و سلیقه و بینش و نگاه اجتماعی، جزوی از نیروهای وفادار داخلی و پایبند به اصول رسانه ملی است و حذف قهری و سلیقه ای او نه تنها حرکت در مسیر خواسته رقبای خارجی محسوب می شود، بلکه یک فرصت سوزی بزرگ برای رسانه ای است که در نبردی تمام عیار برای جذب مخاطب، هزاران میلیارد ا بودجه عمومی کشور را هزینه می کند و با اینحال این روزها با چالش اعتماد مخاطب نیز روبه روست. 

ردپیشنهاد۲۰هزارپوندی شبکه ماهواره‌ای ازسوی فردوسی‌پور!

نویسنده : امید صبوری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار