فرماندار ارومیه با اشاره به عزم مدیران عالی در مناطق مرزی ایران و ترکیه برای بهبود روابط همه جانبه، گفت: آینده همکاری‌های مرزی بین دو کشور بسیار درخشان است.
کد خبر: ۷۶۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ 13 July 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی: علیرضا ملامحمدی‌زاده در حاشيه پنجاهمین کمیسیون فرعی ارومیه و حکاری ترکیه که طی روزهای اخیر در خاک این کشور همسایه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۵۰ کمیته مشترک مرزی بین شهرستان ارومیه و استان حکاری ترکیه برگزار شده که نتایج بسیار خوبی را در جهت مقابله با مشکلات امنیتی به همراه داشته است.
 
وی با قدردانی از میزبانی والی حکاری ترکیه از هیأت اعزامی شهرستان ارومیه اضافه کرد: در این سفر تصمیم‌های بسیار خوبی در خصوص مقابله با اشکال مختلف قاچاق گرفته شد که می‌تواند راهگشای فعالیت‌های مقابله‌ای این دو منطقه باشد.
 
وی بیان کرد: همکاری‌های مرزی دو کشور و امنیت مناطق مرزی آذربایجان غربی و حکاری در سال‌های گذشته افزایش یافته و امروز آرامش قابل توجهی در این مناطق حاکم است.
 
فرماندار ارومیه اظهار داشت: اقدام‌های گسترده‌ای از سوی آذربایجان‌غربی و شهرستان ارومیه در راستای ارتقای سطح امنیتی مرز ایران و ترکیه در این منطقه انجام شده که نتایج بسیار خوبی در کنترل معضلات مرزی داشته است.
 
ملامحمدی‌زاده به توسعه استان‌های مرزی در سایه پیشرفت‌های روزافزون دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری‌های فرهنگی، تجاری و گردشگری نیز در این راستا بسیار مهم است و در صدد هستیم که برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این راستا انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار