نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در صورتی که وحدت میان مسلمانان ارتقا یابد قطعا شاهد شکست نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.
کد خبر: ۷۶۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 13 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش اما رضا(ع) از دیدگاه شیعه و اهل سنت در ارومیه، با اشاره به نقش خطیر علما در این زمینه، تصریح کرد: علمای شیعه و سنی بر محور وحدت حرکت کرده و نسبت به روشنگری در خصوص مبانی وحدت اسلامی تلاش کنند.

وی، ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی را باید در طول سال برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم نماد‌های وحدت را در جامعه گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: وجود آستان مقدس امام رضا(ع) نماد وحدت اسلامی در کشور است و یکی از نماد‌های مهم وحدت بین شیعه،اهل سنت و تمامی مذاهب به شمار می‌رود.

قریشی با اشاره به اینکه تقویت وحدت و حفظ آن موجب سربلندی و پیروزی امت اسلامی و مسلمانان و مأیوسی و ناامید شدن دشمنان می‌شود عنوان کرد: اهل تسنن و تشیع در آذربایجان‌غربی و سایر استان‌های کشور با هم اتحاد دارند و روابط خود را محکم‌تر کرده‌اند.

وی ایران اسلامی و آذربایجان‌غربی را نماد عملی وحدت بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و اهل سنت دانست و اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی در بین کشورهای اسلامی مقتدر و با ثبات است و دشمنان ما جرات تجاوز و تعدی به این کشور را ندارند به دلیل وجود وحدت بین شیعه و سنی و رهبری بی‌نظیر امام خامنه‌ای است.

به گزارش فارس، ارائه مقاله‌ای در خصوص جایگاه امام رضا(ع) در میان علمای اهل سنت و نیز سخنرانی برخی علما در بیان جایگاه وحدت اسلامی از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه در ارومیه بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار