کد خبر: ۷۶۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ 13 July 2019
  1.  

 جاده و بزرگراه‌های امن و با کیفیت در هر شهر و کشوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها در توسعه امکانات عمومی است.

 

پس از گام اول(احداث جاده)، در گام بعدی رسیدگی به کیفیت آسفالت، ایمنی و روشنایی قرار دارد؛ اما متاسفانه در ایران جاده‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و متاسفانه آذربایجان غربی نیز از این قاعده آزار دهنده مستثنی نمانده تا همه ساله شاهد آن باشیم که صدها و هزاران هم وطن در این قتلگاه‌ها جان خود را از دست بدهند.

 

سنتو(جاده ارومیه مهاباد) یکی از جاده‌هایی است که روزانه میزبان چندین تصادف کوچک و بزرگ است و روزانه کام چندین خانواده را تلخ و بسیاری از آنان را داغدار می‌کند.

 

چندی پیش در 7 کیلومتری جاده سنتو در اثر برخورد دو خودرو رانا و پرشیا 5 نفر جان خود را از دست دادند تا 5 خانواده داغی سنگین در سینه خود ببینند؛ درست است که بی احتیاطی رانندگان نیز تاثیر زیادی در وقوع این حوادث دارد اما نبود گاردریل در وسط جاده سبب شده تا خودرو از مسیر رفت به مسیر برگشت تجاوز کرده و برخوردی سهمگین ایجاد شود و 5 نفر که عمدتا نیز از قشر جوان بودند جان خود را از دست بدهند.

 

حال چه کسی پاسخگوی درد خانواده آنان خواهد بود؟ چه کسی می‌‌تواند ضعف و بی مسئولیتی‌ها را جبران کند؟ امیدواریم تا این آخرین خبر تلخی باشد که از جاده سنتو به گوش می‌رسد.

 

لازم به توضیح است که نمی‌توان به راحتی از کنار فرهنگ ضعیف و نادرست رانندگی در ایران عبور کرد و در این میان بهترین راه برای ترویج فرهنگ درست بهبود کیفیت کلاس‌های آموزش رانندگی است./باریش نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار