معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه‌های استان در همایش طرح تاپ انتقاد کرده و معاون استاندار در پاسخ، عدم هماهنگی و رایزنی در زیرمجموعه معاون وزیر را عامل همه ناهماهنگی‌ها برشمرد.
کد خبر: ۷۶۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 11 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی ظهر امروز مراسم رونمایی از طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار یا همان طرح تاپ در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه با حضور معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه برگزار شد که این مراسم به دلیل عدم استقبال استاندار آذربایجان‌غربی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاهی با انتقاد معاون وزیر همراه شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت هنگامی که پشت تریبون قرار گرفت با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی هفتمین استانی است که برای تبیین طرح تاپ در آن همایش برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح تاپ یک طرح دلسوزانه است که برای توسعه و رونق تولید در کشور طراحی شده است.

برات قبادیان با بیان اینکه اگر استانداری این طرح را پذیرفته و هدفش این است که برای رونق تولید و توسعه استان تلاش کند چرا در مراسم رونمایی از آن حضور ندارد، افزود: در حال حاضر با همه مزایای این طرح و نقشی که طرح تاپ می‌تواند در تولید کالا و اشتغال جوانان داشته باشد چرا محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم رونمایی از این طرح که برای توسعه آذربایجان‌غربی نیاز بوده حضور نداشته و توجهی به اجرای این طرح ندارد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با مقایسه نوع نگاه استانداران دو استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی به طرح تاپ ادامه داد: دیروز من و هیات همراه جلسه تبیین طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار را در تبریز تشکیل داده که استاندار آذربایجان‌شرقی و اساتید دانشگاه و صاحبان صنایع این استان با استقبال بی‌نظیر و شوق فراوان در این جلسه حضور داشته و به دقت به آنچه در این ظرح گفته می‌شد گوش داده و سوالات خود را جز به جز مطرح می‌کردند.

وی تصریح کرد: همین نگاه و توجه مقام عالی آذربایجان‌شرقی موجب پیشرفت و توسعه این استان در آینده شده و بی‌شک آذربایجان‌شرقی از پیش‌قراولان اجرای طرح تاپ در کشور خواهد بود اما در آذربایجان‌غربی که توجهی به این طرح از سوی مقام عالی و مدیران انجام نمی‌شود چگونه می‌توان انتظار داشته تا به توسعه و رونق دست یافت.

در میانه سخنرانی و انتقاد قبادیان یادداشتی از سوی محمد دهقان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در اختیار وی قرار گرفت که معاون وزیر در جواب این یادداشت گفت به فرض استاندار برای حضور در جلسه استانداران کشور به تهران سفر کرده است چرا مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، رئیس دانشگاه‌صنعتی و سایر اساتید دانشگاهی سالن را پر نکرده و حضور نیافته‌اند.

با پایان سخنرانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت زمانی که مسؤولان استانی برای شرکت در مراسم رونمایی از طرح تاپ به روی سن فراخوانده می‌شدند، رضا حسینی، معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی از این فرصت استفاده کرده و پشت تریبون قرار گرفت.

وی اظهار کرد: معاون وزیر صمت وقتی انتقاد می‌کند در مقابل ما هم انتقاد داریم و اینکه وقتی هماهنگی مناسب و رایزنی از طریق زیرمجموعه وزارت صمت یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی برای حضور در این همایش انجام نمی‌شود و حتی اعضای برجسته اتاق بازرگانی ارومیه و صاحبان صنایع آذربایجان‌غربی در این مراسم حضور ندارند چه انتظاری از مقام عالی استان می‌توان داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار