فرماندار ارومیه گفت: توسعه روابط این شهرستان به عنوان مرکز آذربایجان غربی با استان حکاری ترکیه، امنیت امنیت مرزی ۲ کشور را افزایش داده است.
کد خبر: ۷۶۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 11 July 2019
 به گزارش تابناک آذربایجان غربی علیرضا ملامحمدی‌زاده در دیدار با والی حکاری در ترکیه افزود: همکاری‌های مرزی ۲ کشور و امنیت مناطق مرزی آذربایجان غربی و حکاری در سال‌های گذشته افزایش یافته و امروز آرامش قابل توجهی در این مناطق حاکم است.
 
وی با ابراز خرسندی از دیدارش با والی حکاری ترکیه، اضافه کرد: این دیدارها باعث تحکیم دوستی‌ها و برقراری روزافزون امنیت می‌شود.
 
وی بیان‌کرد: اقدام‌های گسترده‌ای از سوی آذربایجان‌غربی و شهرستان ارومیه در راستای ارتقای سطح امنیتی مرز ایران و ترکیه در این منطقه انجام شده که نتایج بسیار خوبی در کنترل معضلات مرزی داشته است.
 
فرماندار ارومیه به توسعه استان‌های مرزی در سایه پیشرفت‌های روزافزون ۲ کشور اشاره کرد و گفت: همه ما باید در این راستا با تمام توان وارد عمل شویم و در این امر مهم سهیم باشیم.
 
ملامحمدی‌زاده افزود: ظرفیت‌های گردشگری زیادی در ارومیه وجود دارد که می‌توان گردشگران ترکیه‌ای را جهت بازدید از این جذابیت‌ها هدایت کرد.
 
ادریس آک‌بیک والی حکاری ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیاتی از شهرستان ارومیه در آن استان، گفت: مرزهای طولانی ۲ کشور ایران و ترکیه در این منطقه بسیار باثبات بوده واین امر با تلاش ۲ طرف حاصل شده است.
 
وی افزود: ارتقای روابط بین ۲ کشور همسایه بسیار مهم است که در این راستا استان‌های مرزی بیشترین سهم را دارند.
 
فرماندار ارومیه در صدر هیاتی از دیروز ‏میهمان والی حکاری ترکیه است؛ بازدید از بازار حکاری و میراث فرهنگی این شهر از دیگر برنامه‌های فرماندار ارومیه در حکاری است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار