سلطانعلی ولیزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : فرهنگ سازی مصرف بهینه یکی از دلایل کاهش مصرف آب در خوی است .
کد خبر: ۷۶۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 09 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی سلطانعلی ولیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت:  یکی از دلایل کاهش مصرف آب در نیمه اول سال فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است .

ولیزاده اضافه نمود : از ابتدای سال جاری تا کنون چندین برنامه فرهنگی از جمله تولید فیلم با موضوع مدیریت مصرفه آب ، تغییر سبک زندگی با محوریت سازگاری با کم آبی انجام گرفته است .

وی افزود : در سه ماهه اول سال جاری در شهر خوی مصرف آب ۶ درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته ،  این درحالیست که بیش از ۹ درصد تولید آب در مدت مشابه نسبت به سال قبل در خوی کمتر شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب در قسمت دیگری سخنان خود به نقش اصحاب رسانه در سازگاری مردم با کم آبی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون فعالان عرصه اطلاع رسانی با توجه به حلقه ارتباطی که بین مردم و مسئوالان هستند باید در کنار مسؤولان صنعت آب و فاضلاب مردم را ترغیب به سازگاری با کم آبی نمایند.

 

مهندس ولیزاده  به برنامه های فرهنگی شرکت اشاره کرد و افزود همکاری با آموزش پرورش در طول سال و با هماهنگیهای صورت گرفته شده کارشناسان شرکت در مدارس حضور می یابند و آموزشهای  لازم در خصوص مدیریت مصرف آب را به دانش آموزان میدهند.

 

وی‌با بیان این که کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن از مهمترین اهداف این شرکت در سال جاری می باشد افزود: تست کنتور های مشترکین، تعویض کنتور های خراب، تست خوشه ای کنتور های مشترکین ، شناسایی انشعابات غیر مجاز و برخورد با سوء مصرف آب و نیز اعمال مدیریت مصرف آب بر انشعابات خاص از جمله اقداماتی است که در کاهش روند تولید و مصرف آب تاثیر به سزایی داشته است.

 ولیزاده  اذعان داشت : به لطف خداوند متعال، میزان بارش ها در سال جاری خوب بوده است ولیکن این مسئله نباید در نحوه مصرف آب توسط مشترکین تاثیر داشته باشد چرا که منابع آب همچنان محدود بوده و در صورت مصرف بیش از اندازه، با مشکل کمبود آب  مواجه خواهیم شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت در پایان سخنان خود از مشترکین خواست، در مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب، با شرکت آبفار همکاری نموده و به راهنمایی ها و توصیه های کارشناسان شرکت در خصوص مصرف آب عمل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار