جشنواره شمس و مولانا با ۳ بخش موسیقی ، شعر و تایپوگرافی ۲۴ الی ۲۸ مرداد ۹۸ در خوی برگزار میشود .
کد خبر: ۷۶۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 08 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
رضا جعفر پور دبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانا در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت : امسال جشنواره شمس و مولانا در سه بخش موسیقی، شعر و تایپوگرافی برگزار می شود .
وی افزود : تاکنون در سه بخش از این جشواره ۵۲۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۵۵ گروه موسیقی، ۳۶۵ قطعه شعر که از این تعداد ۱۷ مورد دربخش شمس میباشد ودربخش تایپوگرافی ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده که از این تعداد ۳۵ اثر انتخاب شده است.
جعفرپور ادامه داد : دربخش شعر استان ایلام ، در بخش موسیقی خراسان رضوی ودر بخش تایپوگرافی استان قم از ببین سایر استان‌های کشور بیشترین اثر رابه دبیر خانه شمس و مولانا ارسال کردند.
وی افزود : ثبت نام در جشنواره شمس و مولانا تا ۲۰ تیرماه امسال در بخش‌های شعر، موسیقی سنتی و تایپوگرافی ادامه دارد ونتایج آثار ارسال شده تا۲۶ تیر اعلام می شود.
دبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانا درادامه به داوران این جشنواره اشاره کرد وگفت : در بخش موسیقی حسام‌الدین سراج، اردشیر کامکار و داود آزاد و نیز در بخش شعر محمدکاظم کاظمی، محمد سعید و شهرام میزایی و همچنین در بخش تایپوگرافی عبدالرضا چارئی، مجید محمد نژاد و جواهر از داوران نامدار کشور هستند که در جشنواره ملی شمس و مولانا آثار دریافتی را داوری می‌کنند.

دبیر کنگره بین‌المللی شمس و مولانا همچنین درادامه به تاریخ برگزاری پنجمین کنگره بین المللی شمس و مولانا اشاره کرد وگفت : پنجمین کنگره بین المللی شمس و مولانا در تاریخ ۷و۸ مهر ماه مصادف با روز شمس و مولانا در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی برگزار می‌شود.
وی افزود: شمس پژوهان ومولوی شناسان از کشور ترکیه وپاکستان و سفیر ترکیه در ایران از مهمانان ویژه این همایش می باشند.

وی با بیان اینکه تا به امروز در کنگره بین المللی شمس و مولانا ۷۳ مقاله برای ارائه سخنرانی به دبیر خانه کنگره ارسال شده که از این تعداد ۲۳ عنوان مقاله به مرحله داوری رفته است و۲۰ مقاله هم توسط پژوهشکده آماده شده ودر کنگره به صورت سخنرانی ارائه می شود.
جعفر پور در مورد تاریخ برگزاری جشنواره گفت : این جشنواره با حضور عموم مردم در آرامگاه شمس تبریزی از مورخه ۲۴ الی ۲۸ مرداد در سه بخش برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه جشنواره ، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سخنرانی خواهند نمود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار