مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی از برگزاری نخستین جشنواره «رسانه، مرز و مرزنشینی» به‌همت اداره کل ارشاد با همکاری خانه مطبوعات استان در ارومیه خبر داد و گفت: رسانه‌ها آیینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مناطق مرزی هستند و این جشنواره فرصت بی‌بدیل در این راستا است.
کد خبر: ۷۶۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 07 July 2019

برگزاری نخستین جشنواره «رسانه، مرز و مرزنشینی» در ارومیه
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، ، اظهار کرد: جشنواره «رسانه، مرز و مرزنشینی» با هدف تبادل تجارب و ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه‌های استان‌های مرزی در دو بخش اصلی مختص استان‌های نوار مرزی کشور و بخش ویژه رسانه‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود. 

وی افزود: مرز و تبادلات فرهنگی، مرز و امنیت، مرز و اقتصاد با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، مرز و توسعه و مرز و آسیب‌های اجتماعی محورهای جشنواره در بخش اصلی است و محورهای جشنواره در بخش ویژه که مختص رسانه‌های استان است، آزاد خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که از اول خردادماه سال ٩٦ تا اول مهرماه سال ٩٨ در رسانه‌ها منتشر شده و به تایید مدیرمسئول نشریه برسد.

خدایاری افزود: هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر ٢ اثر در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، خبر، عکس خبری، گزارش و مصاحبه است.

وی مهلت ارسال آثار را تا ٣٠ مهرماه ٩٨ اعلام کرد و ادامه داد: به آثاری که بعد از این تاریخ ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمامی آثار باید دارای مشخصات کامل، نام رسانه و شهر محل نشر باشد، لذا آثار فاقد نام مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند، مگر آنکه اثر توسط مدیرمسئول تایید شده باشد.

وی یادآور شد: به نفر اول ٢٠ میلیون ریال، نفر دوم ١٥ میلیون ریال و نفر سوم ١٠ میلیون ریال جایزه نقدی اعطا می‌شود.

به گفته خدایاری، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس www.resaneh.marz@gmail.com یا به دبیرخانه به آدرس ارومیه، خیابان برق، خیابان امنیت‌طلب، کوی نیکان، خانه مطبوعات آذربایجان غربی ارسال کنند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها آیینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مناطق مرزی هستند و این جشنواره فرصت بی‌بدیل در این راستا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به عنوان ابزار صنعت فکر در خط مقدم دفاع در برابر عملیات دشمن در عرصه جنگ‌های روانی قرار دارند، تاکید کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری به‌گونه‌ای اقدام کنیم که چهره واقعی استان‌های مرزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجب ارتقا و معرفی فرهنگ و تمدن ایران بزرگ اسلامی شود.

خدایاری افزود: اقوام ایرانی که به‌طور عمده در مناطق مرزی استقرار دارند، همواره از فرهنگ، هنر و تمامیت ارضی این دیار حفاظت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با توطئه‌های خود قصد ضربه زدن و از بین بردن وحدت ملی در کشورمان را دارند، حفظ همگرایی ضروری است و رسانه‌ها در این زمینه نقش به‌سزایی برعهده دارند، به‌طوری‌که با توجه به رسالت رسانه‌ای بر رفع مشکلات اهتمام داشته و همگان را بر ایجاد وحدت و همگرایی ملی دعوت کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار