نیروی دریایی انگلیس در اقدامی خصمانه و خلاف حقوق بین‌الملل، یک نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرده است. بر اساس بررسی‌های «تابناک»، نفتکش «گریس 1 / Grace 1» هم اکنون در تنگه جبل الطارق متوقف شده و نیروی دریایی انگلیس، اجازه حرکت کشتی را پس از طی مسیر مشخص شده بر روی نقش نداده است.
کد خبر: ۷۵۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 04 July 2019

نیروی دریایی انگلیس در اقدامی خصمانه و خلاف حقوق بین‌الملل، یک نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرده است؛ اقدامی که به بهانه تحریم نفتی سوریه توسط اتحادیه اروپا رخ داده اما با توجه به سوابق و رویدادهای اخیر، به نظر می‌رسد گام‌های بریتانیا در راستای همراهی با آمریکا برای جنگ نفتی با ایران است.

به گزارش «تابناک»؛ دولت انگلیسی از طریق نیروهای مستقر خود در تنگه جبل الطارق اقدام به توقیف غیرقانونی نفتکش ایران در آب‌های بین المللی نمود. دولت محلی جبل‌الطارق از مستعمره‌های بریتانیا، روز پنجشنبه 13 تیر مصادف با ژوئیه با تایید این اقدام غیرقانونی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا یک نفتکش را که حامل نفت خام به مقصد ادعایی سوریه بود در سواحل این سرزمین توقیف کرده‌اند.

نیروی دریایی انگلیس نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرد

در این بیانیه ادعا شده که شواهد کافی در دست بود که نشان می‌داد مقصد نفتکش گریس-1 دv پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده است. بنابر ادعای منابع غربی، در ماه دسامبر حضور این سوپرتانکر در بنادر عراق ثبت شد اما بعدا ناظران رفت و آمد دریایی رد این کشتی را گم کردند و مدتی بعد، در حالی که نفتکش بارگیری کرده بود در ساحل عسلویه در ایران مشاهده شد و مقصد نهایی‌اش، پالایشگاه بانیاس سوریه بوده است.

بیشتر بخوانید 

بر پایه همین ادعای غیرمستند، فیبین پیکاردو سروزیر جبل الطارق اظهار کرده است: «این پالایشگاه، دارایی یک نهاد تحت تحریم های اتحادیه اروپا است.»؛ تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه در ماه مه 2011 تصویب کرد و اکنون مستمسکی برای مانع تراشی در مسیر صادرات نفت ایران توسط بریتانیا شده است.

نیروی دریایی انگلیس نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرد

بر اساس بررسی‌های «تابناک»، نفتکش «گریس 1 / Grace 1» هم اکنون در تنگه جبل الطارق متوقف شده و نیروی دریایی انگلیس، اجازه حرکت کشتی را پس از طی مسیر مشخص شده بر روی نقش نداده است. این کشتی حامل 300 هزار تن نفت با پرچم پاناما تحت مدیریت IShips Management Pte Ltd واقع در سنگاپور است.

به نظر می‌رسد واکنش نظامی بریتانیا، تحرک تازه‌ای در همراهی با آمریکا برای مهار صادرات نفت ایران و جنگ نفتی است که ایالات متحده آغاز کرده و شواهد نشان می‌دهد اتکاء به تحریم‌های اتحادیه اروپا برای توقیف نفتکش ایران، صرفاً مستمسکی برای توجیه حقوقی چنین اقدامی در آب‌های بین‌المللی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فرهاد صمدی نارمکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ماچیزی یو ازدست نمی دیم خیلی هم بدست مییاریم اصلاً نفت وباخود نفتکش مصادره کنند درعوض غنی سازی یو بدون حدّومرز وهیچ محدودیّتی از سر میگیریم این موضوع برای آمریکا واروپا خیلی گرون تموم میشه تاقیام قیامت هم همشون میزنند توسرشون وخودشون خودشونو ملامت میکنند ومیگن ایران وخودمون کردیم ی کره ی شمالی یه دیگه اینا همش بازتاب اون تحریم های لعنتی مونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار