نشستی متفاوت که در انتها به این نتیجه رسیده که نانوا‌های حاضر در نشست وعده بهبود کیفیت محصولاتشان را داده اند و احتمالا در مقابل، تقاضا‌هایی از فرماندار و دیگر مسئولان شهر داشته اند. رویدادی که انتشار فیلمی کوتاه از آن در فضای مجازی، موجب شکل گیری موج بزرگی از واکنش‌ها شده است.
کد خبر: ۷۵۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 03 July 2019
ابتکار فرماندار یکی از شهرستان‌های شمال غربی کشورمان برای حل یکی از مشکلات قدیمی شهروندان، بازتاب‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

به گزارش «تابناک»، از جمله مسائلی که از دیرباز گلایه‌های بسیاری از شهروندان ایرانی را در مواجهه با مسئولان به دنبال داشته، کیفیت نان است. گلایه‌ای بسیار پر تکرار که می‌شود در بریده‌های روزنامه در سال‌های دور نیز نشانه‌های آن را یافت و وعده‌ها و تدابیر مسئولان برای رفعش را مرور کرد.

موضوعی مرتبط با زندگی روزمره اغلب مردم که گاه در مقاطعی به ارائه راهکار‌هایی بنیادین برای رفع آن نیز منجر شده که از جمله آنها، طرح برچیدن نانوایی‌های سنتی و جایگزینی آن‌ها با کارخانه‌های تولید صنعتی نان بوده که اگرچه توانسته نان‌های جدیدی به سبد خانوار ایرانی بیافزاید، اما از جمله اید‌های شکست خورده و برچیده شده است.

البته همه راهکار‌های ارائه شده برای بهبود کیفیت نان در کشورمان نیز شکست خورده نیستند. این را می‌شود از ورود تکنولوژی به نانوایی‌های سنتی ایرانی دریافت که موجب شده بسیاری از نانوایی‌ها به تنور‌های صنعتی و گردان و دستگاه‌های خمیرگیری، چانه گیری و پهن کردن چانه مجهز شوند و تقریبا اثری از سوخت‌های سنتی و مشعل‌های قدیمی در هیچ نانوایی به چشم نخورد.

مجموعه تغییراتی برای تهیه نان با کیفیت بالاتر که به آنها، بهبود کیفیت آرد و افزایش نظارت، به ویژه در امور بهداشتی را باید افزود. اتفاقات مثبتی که هنوز نتوانسته گلایه از کیفیت نان را در همه جا پایان دهد و هر بار که بحث دورریز و اسراف نان به میان می‌آید، پای کیفیت نان را به بحث باز نکند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر، بحث قیمت نان و افزایش آن در چند مقطع هم مزید بر علت شده و انتقاد‌ها در خصوص کیفیت این کالای اساسی را شدت بخشیده است. انتقاداتی که واکنش مسئولان به ان، اغلب از وعده رسیدگی به این مقوله و تاکید بر افزایش نظارت و یا دعوت مردم به صبوری فراتر نرفته است.

راهکار‌هایی تکراری و کم اثر که ظاهرا کم اثر بودنشان برای فرماندار شهرستان نمین مسجل شده است. باوری که موجب شده وی در اقدامی متفاوت، جمعی از نانوا‌های شهر را گرد هم آورده و از ایشان خواسته تا با میل کردن نانی که برای پذیرایی از ایشان فراهم آمده، در خصوص کیفیت این کالای مهم بحث و تبادل نظر کنند.

نشستی متفاوت که در انتها به این نتیجه رسیده که نانوا‌های حاضر در نشست وعده بهبود کیفیت محصولاتشان را داده اند و احتمالا در مقابل، تقاضا‌هایی از فرماندار و دیگر مسئولان شهر داشته اند. رویدادی که انتشار فیلمی کوتاه از آن در فضای مجازی، موجب شکل گیری موج بزرگی از واکنش‌ها شده است.

اتفاقی جالب توجه و خاص که برخی تحسینش کرده و برخی انتقادات و اشکالاتی متوجه آن دانسته اند و در نتیجه این بازخوردها، بازتابش وسعت گرفته است. بازتاب رویدادی متفاوت که دست کم نشان می‌دهد همه راه‌ها برای بهبود کیفیت نان، برخورد با متخلفان و تاکید بر نظارت‌های سخت گیرانه نیست و می‌توان به جای این تدابیر، از همدلی نانوا‌ها و مسئولان بهره گرفت. اتفاقی که جای خالی اش در امور زیادی به چشم می‌خورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار