سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:با توجه به فعالیت 6 بازارچه فعال در استان برای 4 هزار و 800 نفر دارنده کارت پیله وری که اکثریت دارندگان این کارتها مرزنشینان هستند موقعیت اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 26 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد دهقان  آذربایجان‌غربی با داشتن 823 کیلومتر مرز آبی و خاکی با چهار کشور اروپایی، آسیایی و با استقرار پنج گمرک، یکی از درب‌های ورود به اروپا است.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت پنج گمرک فعال در زمینه‌های صادرات و واردات 6 بازارچه مرزی فعال نیز در آذربایجان‌غربی وجود دارد  عنوان کرد: با توجه به فعالیت 6 بازارچه فعال در استان برای 4 هزار و 800 نفر دارنده کارت پیله وری که اکثریت دارندگان این کارتها مرزنشینان هستند موقعیت اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در خصوص بازارچه‌های مرزی بیان کرد: با فعال‌سازی بازارچه‌های بیشتر و تقویت بازارچه‌های موجود می‌توان در تامین کالاهای مورد نیاز کشور نقش بسزایی ایفاء کرد.

وی در خصوص صادرات کالاهای مورد نیاز داخلی نیز اظهار کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان  باید در مرحله اول نیازهای بازار داخلی را تامین کنند و مازاد مصرف بازار های داخلی را به بازارهای هدف خود صادر کنند.

دهقان همچنین به مشکلات موجود در حوزه صادرات پرداخت و گفت: خوشبختانه مشکلات حوزه تجارت و صادرات استان با حضور مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان اقتصادی استان احصاء و مورد بررسی قرار گرفته و برای مرتفع ساختن این مشکلات نیز تدابیر اتخاذ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار